DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE PROFESYONELLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2035 HEMŞİRELİKTE PROFESYONELLİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FATMA VURAL

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu dersi alan öğrencinin profesyonellik kavramını ve ilkelerini bilerek, hemşirelik mesleğini profesyonellik kriterleri açısından değerlendirmesi, bu özellikleri evrensel ölçütlerle kıyaslayarak, hemşirelik mesleğini tanıması ve sorgulaması beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Profesyonellik kavramını tartışabilme
2   Profesyonellik ilkelerini sıralayabilme
3   Profesyonelliğin gelişimini etkileyen faktörleri tartışabilme
4   Ülkemizdeki hemşireliği profesyonellik ilkeleri ışığında sorgulayabilme
5   Profesyonel davranışlar oluşturmayı öğrenebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Giriş
2 Hemşireliğin Tarihsel Gelişimi ve Örgütlenme
3 Profesyonellik/Tanım/Kavramlar/Özellikler
4 Hemşirelik Süreci
5 Eleştirel Düşünme
6 Eleştirel Düşünme Egzersizleri
7 Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları
8 Profesyonel Hemşirelik Rolleri
9 Profesyonel Hemşirelik Rolleri
10 Hemşirelikte Değişim Süreci
11 Hemşirelik ve Politika / Lobicilik
12 Hemşirelik ve Profesyonel Güç
13 Hemşirelik Haftası Etkinliklerine Katılım
14 Kültür ve Hemşirelik
15 Kültür ve Hemşirelik
16 Değerlendirme/ final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Akça Ay, F., Turan Ertem, Ü., Keser Özcan, N., ve Ark. (2007).Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul.
2. Birol, L., (2004).Hemşirelik Süreci, Etki Matbaacılık, İzmir.
3. Kacaroğlu AV. (2010).Hemşirelikte Profesyonellik 262Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, Sempozyum Özel Sayısı,261-263.
4. Yıldırım, A. (2001). Meslekleşme Süreci Ve Hemşirelik , Hemşirelik Forumu, 4(1):23-25.
5. Yıldız, S. (2003). Profesyonel Hemşirenin Rol Ve İşlevleri , Modern Hastane Yönetimi Dergisi, 7(2):35-40.
6. Karamanoğlu AY, Ozer F, Tuğcu A. (2009). Denizli ilindeki Hastanelerin Cerrahi Kliniklerinde Calısan Hemsirelerin Mesleki Profesyonelliklerinin Değerlendirilmesi Fırat Tıp Dergisi 14(1): 12-17.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları
Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Arasınav
2 VZ2 2. Arasınav
3 VZ_ORT Yarıyıl içi Notu VZ1 +VZ2 /2
4 FN Final
5 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +FN * 0.6
6 BUT Bütünleme
7 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Fatma Vural 0232 4124780 fatma.vural@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final sınavına hazırlık 1 16 16
Sunum hazırlama 1 12 12
Ödev/proje hazırlama 1 16 16
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.4544535
ÖK.555544