DERS ADI

: ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 2031 ELEŞTİREL DÜŞÜNME SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma becerilerinin gelişmesine ve karar vermede eleştirel düşünmenin önemsemesine yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilmek.
2   Eleştirel düşünme sürecini incelemek.
3   Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek.
4   Kendi inanç ve değerlerini başkalarına karşı savunmak.
5   Kendi inanç ve değerlerini başkalarına karşı savunmak.
6   Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, Dersin Tanıtımı
2 Eleştirel Düşünme ve İlgili Temel Kavramlar
3 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Değer Sıralaması, Yaşamda En Önemli Şey
4 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Münazara
5 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel Makale Okuma
6 Eleştirel Düşünme Süreci
7 Düşünce Elemanları İçeren Sorular
8 Eleştirel ve Yaratıcı Düşünme
9 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması
10 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Eleştirel ve Yaratıcı Sorun Çözme Çalışması-Dv.
11 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri Etkili Bilgi Okur Yazarlığı
12 Eleştirel Düşünme Etkinlikleri
13 Eleştirel düşünme aktiviteleri hemşirelik problemleri ve beyin fırtınası yöntemiyle problem çözme
14 Eleştirel Düşünme Aktiviteleri Örnekleri
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Semih ŞAHİNEL, Eleştirel Düşünme, 2. Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara, E Kitap.
Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünme Rehberi, 1. Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Belgin ÖZERUZ YILDIRIM, Ed. Süheyla ALTUĞ ÖZSOY, Hemşirelikte Eleştirel Düşünme, Tuna Matbaacılık, Aydın, 2010.
Doğan CÜCELOĞLU, İyi Düşün Doğru Karar Ver, 50. Basım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2008.
Yardımcı Kaynaklar:
Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Eleştirel Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuvarı
ET: 15.02.2012, http://www.elyadal.org/index.htm
Faruk BERBER ve Ark., Düşünme ve Eleştirel Düşünme.
ET:15.02.2012, http://www.sevketkeser.net/docs/alldoc/dusunmeveelestireldusunme.pdf
Birsel AYBEK, Eleştirel Düşünmenin Öğretiminde Öğretmenin Rolü.
ET:15.02.2012, http://www.universite-toplum.org/pdf/pdf_UT_322.pdf
Meral GÜVEN, Dilruba KÜRÜM, Ogrenme_Stilleri_Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış, Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 2006.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru yanıt, zıt grup tartışması, grup çalışması, tartışma etkinliği, birleştirme çalışması, sorun çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Arasınav
2 VZ2 2. Arasınav
3 VZ_ORT Yarıyıl içi Notu VZ1 +VZ2 /2
4 FN Final
5 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +FN * 0.6
6 BUT Bütünleme
7 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Şeyda SEREN İNTEPELER
DEÜ Hemşirelik Fak.
0 232 412 47 84
seydaseren@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi-Salı, 13:00-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555