DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE KALİTE VE HASTA GÜVENLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3027 HEMŞİRELİKTE KALİTE VE HASTA GÜVENLİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

ğrencinin sağlık hizmetleri ve hemşirelik hizmetlerindeki kaliteye ilişkin kavramları açıklamasını, hemşirelik hizmetlerinde kullanılan kalite göstergelerini ve kullanımını tartışmasını, hemşirelik uygulamalarında yapılan hataları sunmasını, hasta güvenliği konusunda risk yaratan faktörleri belirlemesini, tıbbi hataların bildirilmesi ve sınıflandırılmasını, hasta güvenliğinde yapılan değişiklikleri/yenilikleri tartışmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sağlık hizmetlerinde hemşirelikte kalitenin rolünü tanımlama
2   Kalite araçlarının hasta güvenliğindeki yerini ve kullanımını aktarma
3   Hemşirelik bakımında kalite göstergeleri ve standartlarını tanıma
4   Sağlık ve hemşirelik hizmetlerinde kalite çalışmalarını engelleyen faktörleri kavrama ve strateji geliştirme yollarını tartışma
5   Hasta güvenliğinin kalitenin bir parçası olduğunu ve kültürel olarak geliştiğini anlama
6   Uluslar arası hasta güvenliği hedeflerini inceleme
7   Hemşirelik uygulamalarında yapılan hataları ve nedenlerini ilişkilendirme
8   Hasta güvenliğinde kanıta dayalı uygulama örneklerini gözden geçirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtımı, Planlama
2 Sağlık Hizmetleri ve Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite
3 Hemşirelik Bakımında Kalite Göstergeleri
4 ISO ve Akreditasyon Standartları
5 Sağlık ve Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite
6 Kalite Araçlarını ve Tekniklerini Kullanarak Hasta Güvenliğini Geliştirme
7 Uluslararası Hasta Güvenliği Hedefleri
8 Hasta Güvenliği Kültürü Geliştirme ve Hata Bildirimi
9 İlaç Hataları ve Önleme Stratejileri
10 Hasta Düşmeleri ve Hemşirelik Uygulamaları
11 Hasta Güvenliği ve Hastane Enfeksiyonları
12 Hasta güvenliği ve hastane enfeksiyonu
13 Çalışan Güvenliği
14 Hasta güvenliğinde kanıt temelli uygulamalar
15 Ödev Tartışması,kurs değerlendirmesi, geri bildirim
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dlugacz Y.D., Restifo A., Greenwood A., The Quality Handbook for Health Care Organizations , First Edition, Jossey-Bass a Wiley Imprint, 2004.
Evans J.R., Total Quality , Fourth Edition, Thomas-South Western, 2005.
Farley O., D. (2005). Assessment of the National Patient Safety Initiative: Context and Baseline, Rand Corporation.
Graham N.O., Quality in Health Care , Aspen Pub., 1992.
Hoyle D., ISO 9000 Quality Systems Handbook , Fifth Edition, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2006.
McLaughlin C.P., Kaluzny A.D., Countinuous Quality Improvement in Health Care , Aspen Pub., 1994.
Nelson A. (2006). Safe Patient Handling And Movement: A Guide for Nurses And Other Health Care Providers, Springer Publishing.
Parsley K., Corrigan P., Qualty Improvement in Nursing and Health Care , Chapman & Hall, 1994.
White V.S, Byers F.J. (2004). Patient Safety: Principles and Practice, Springer Publishing.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +FN * 0.6
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama, inceleme becerileri değerlendirilmektedir.

Sunum, tartışma, araştırma, ödevler; aktarma, inceleme, ilişkilendirme, tartışma, gözden geçirme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç Dr. Şeyda SEREN İNTEPELER
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 84

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.655
ÖK.755555
ÖK.85555