DERS ADI

: KÜLTÜRLER ARASI HEMŞİRELİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3029 KÜLTÜRLER ARASI HEMŞİRELİK SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Transkültürel hemşirelik kavramını, değerlendirmeleri konusuyla öğrenciyi tanıştırmak ayrıca farklı kültürlerde olan hastaları klinikte tanıma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı kişisel tutum ve inançları belirleyebilme
2   Birinin bireysel dünyasının kişisel ilişkilerini nasıl etkileyeceğini belirleme
3   Bireyin ve ailenin gereksinimlerini etkileyen kültürel ve dinsel faktöreli tanıyabilme
4   Hasta ve ailesiyle ilişkinizi etkileyecek cinsiyet, cinsellik ve ilişki konusunda konuşmak
5   Farklı toplumların sağlık bakımını etkileyecek kültürel alışkanlıkları tartışma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kursun tanıtımı, neler öğreneceğiz
2 Kültür ve bireyin,ailenin,toplumun sağlığı arasındaki ilişki
3 Ana kavramların tanımı:Kültürel farkındalık, Kültürel bilgi
4 Kültürel değerlendirme, kültürel duyarlılık
5 Kültürel karşılaşma, kültürel çeşitlilik
6 Kültürel iletişim
7 Kültürel şok
8 Kültürel değerlendirme
9 Kültürel bakım teorileri
10 Seçilmiş bir kültürel grupta sağlık bakım inançları ve uygulamalar
11 Seçilmiş bir kültürel grupta sağlık bakım inançları ve uygulamalar
12 Seçilmiş bir kültürel grupta sağlık bakım inançları ve uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Textbook(s)/References/Materials:

- Fromkin D, Hawass, Halevi YK, Mackey S et al. Başlangıçtan Bugüne Ortadoğu da Tarih ve İnanç, 2003.

- Seviğ Ü, Tanrıverdi G. Kültürlerarası Hemşirelik, İstanbul Tıp Kitabevi, 2012.

- Rahman F. İslam Geleneğinde Sağlık ve Tıp Değişim ve Kimlik, Ankara Okulu Yayınları, 1997.

- Bacote JC. The Process of Cultural Competence in The Delivery of Healthcare Services A Culturally Compotent Model of Care .

- Cultural Competency Education. American Association of Colleges of Nursing Bachelor level-Master/Doctorate level

- Onarati MG & Bednarz F. Building Intercultural Competences. A Handbook for Professionals in Education, Social Work and Health Care, 2010, Leuven.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, vaka çalışmaları, rol-playler, kavram haritası, videolAR,grup çalışmaları ve misafir sunumları. Le

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Arasınav
2 VZ2 2. Arasınav
3 VZ_ORT Yarıyıl içi Notu VZ1 +VZ2 /2
4 FN Final
5 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +FN * 0.6
6 BUT Bütünleme
7 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr.Merlinda Aluş Tokat
e-mail:merlinda_alus@yahoo.com
tel:02324124770

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555555555
ÖK.2555555
ÖK.35555555
ÖK.45555
ÖK.5555555555