DERS ADI

: OKUL HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 3048 OKUL HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenciye okul sağlığının tanımını ve önemi, okul çocuklarının sağlığın korunması ve geliştirilmesi için okul sağlığı hemşiresinin rollerini ve amaçlarını öğrenmelerine ve beceri geliştirmelerine yardım eder.)

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kompleks sağlık sorunu olan birey, aile ve toplumun ( yetişkin dahili ve cerrahi sorunu olan ) bakımını yürütebilecek bilgiye sahip olma
2   Öğrendiği temel hemşirelik bilgisini kompleks sağlık sorunlarının çözümünde kullanma
3   Öğrendiği mesleksel becerisini (iletişim, psikomotor) kompleks
4   Kompleks sağlık sorunları olan birey, aile ve toplumun bakımını bütüncül anlayışla yürütme,
5   Ülkemizde sunulan sağlık hizmetlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirme,
6   Kompleks sağlık sorunları olan birey, aile ve toplumun bakımını yürütürken ekiple işbirliği yapma,
7   Eleştirel düşünme becerisini kullanarak birey, aile ve toplumun gereksinimlerine göre bakımını yönetme,
8   Hemşirelikle ilişkili yasa ve yönetmeliklerde tanımlanan
9   Kompleks sağlık sorunları olan birey, aile ve toplumun bakımını yasal ve etik ilkelere uygun yapma,
10   Kompleks sağlık sorunları olan birey, aile ve toplumun bakımını kanıta dayalı olarak uygulama,
11   Birey, aile ve toplumun bakımını yönetmede teknolojiyi ve bilişim sistemlerini kullanma,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul, Okul Sağlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği Kanıt ve okul hemş.
2 Türkiye de ve Dünyada Okul sağlığı ve Okul Sağlığı Hemşireliği GELİŞİMİ Kanıt ve okul hemş.
3 Okul Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
4 Okul Sağlığı İzlemleri
5 Okul Sağlığı Hizmetleri KAPSAMI
6 Okul Çağı çocuğu ve ailesinin özellikleri
7 Okul Çağı çocuğu ve ailesinin, Okul personelinin sağlığının geliştirilmesi
8 Okul çocuğunda sık görülen olumsuz sağlık davranışları
9 Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı
10 Okul çocuğunda sık görülen hastalıklar ve hemşirelik bakımı
11 1. ARA SINAV
12 Okul hemş. Standartları
13 Kanıt ve okul hemş.
14 Kanıt ve okul hemş.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Watkins D. Edwars J. Gastrell P (Eds). Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks For Practice. Bailliere Tindall, 2003.
2. Stone-Clemen S. McGuire SL Eigsti DG: Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate & Community Practice. Sixth Edition, Mosby, 2002.
3. Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002.
4. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promotıng Health Populations. WB Saunders Company, 2001.
5. Smith CM, Maurer FA: Community Health Nursing Theory And Practice. Second Edition. WB Saunders Company, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +FN * 0.6
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç.Dr. Şeyda Özbıçakçı
ozbicak@deu.edu.tr
24787

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15555555555555555
ÖK.25555555555555555
ÖK.35555555555555555
ÖK.45555555555555555
ÖK.55555555555555555
ÖK.65555555555555555
ÖK.75555555555555555
ÖK.85555555555555555
ÖK.95555555555555555
ÖK.105555555555555555
ÖK.115555555555555555