DERS ADI

: ENGELLİ BİREY HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEF 4038 ENGELLİ BİREY HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MERYEM ÖZTÜRK HANEY

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik

Dersin Amacı

Bu ders, öğrenciye engelli birey ve ailesini biyopsikososyal açıdan bir bütün olarak ele alma, engelli birey ve ailesinin sağlığının korunması ve geliştirilmesi konularında bilgi, beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Engellilik kavramını, engel gruplarını ve özelliklerini bilir
2   2. Engelliliğe yol açan durumları bilir
3   3. Engeli önlemeye yönelik hemşirelik yaklaşımlarını açıklar
4   4. Engelli bireyin biyopsikososyal açıdan yaşadığı sorunları açıklar
5   5. Engelli bireyin ailesinin yaşadığı güçlükleri, sorunları açıklar
6   6. Engelli birey ve ailesine yönelik sağlığı koruma ve geliştirme yaklaşımlarını açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Engellik kavramı
2 Engellik kavramı
3 Engellik kavramı
4 Engelliliği önleme
5 Engelliliği önleme
6 Engelliliği önleme
7 Engelliliği önleme
8 1.ARA SINAVI
9 Engelli bireylerin / ailelerin yaşadıkları sorunlar
10 Engelli bireylerin / ailelerin yaşadıkları sorunlar
11 Engelli bireylerin / ailelerin yaşadıkları sorunlar
12 Engelli birey/ aile için hemşirelik yaklaşımları
13 Engelli birey/ aile için hemşirelik yaklaşımları
14 Ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Süreli yayınlar

1. International Journal of Rehabilitation Research
2. Rehabilitation Nursing
3. Research in Developmental Disabilities
4. Disability & Rehabilitation
5. Journal of Intellectual Disability Research
6. Paediatric Nursing
7. Clinical Rehabilitation
8. Özel Eğitim Dergisi

KİTAPLAR
1. Özyürek M. Engellilere Yönelik Tutumların Değiştirilmesi Ankara;Kök Yayıncılık 2006: p.11-23
2. TC Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı yayınları. http://www.ozida.gov.tr/yayinlar/kutuphane.htm
3. Söhmen T, Türkbay T, Engelli Çocuklar. GATA basımevi, Ankara, 2003: 11-12.
4. Nies MA, Mcewen M, Community/Public Health Nursing Promoting the Health of Populations. 4. Edition, Canada, Saunders-Elsevier Com. 2007.
5. Erci B, Halk Sağlığı hemşireliği, Göktuğ Basımevi, Ankara, 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ1 1. Arasınav
2 VZ2 2. Arasınav
3 VZ_ORT Yarıyıl içi Notu VZ1 +VZ2 /2
4 FN Final
5 FSB Final Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +FN * 0.6
6 BUT Bütünleme
7 BSB Bütünleme Sonu Başarı Değerlendirmesi VZ_ORT *0.4 +BUT * 0.6

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yard. Doç. Dr. Özlem Küçükgüçlü
02324124780
ozlem.kguclu@deu.edu.tr
Öğr. Gör.Dr.Meryem Öztürk Haney
02324124782
meryem.ozturk@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 1 2 2
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 12 12
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Sunum hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155555
ÖK.255555
ÖK.3555555555
ÖK.4555555555
ÖK.5555555555
ÖK.65555555555