DERS ADI

: DAVRANIŞ BİLİMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1005 DAVRANIŞ BİLİMLERİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SERÇİN SUN İPEKEŞEN

Dersi Alan Birimler

Anestezi
İlk ve Acil Yardım
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Ambulans-Acil Bakim
Tıbbi Laboratuar Teknikleri
Odyometri
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Nükleer Tıp Teknikleri
Radyoterapi
Paramedik
Radyoloji
Tibbi Lab.

Dersin Amacı

Davranış Bilimleri yaşamın her alanındaki ilişkileri ve bu ilişkiler içinde kendimizi anlamamızda yol gösterici kavram ve konuları ele alır. Bu açıdan tüm sosyal bilim dalları, Davranış Bilimleri ile yakın ilişki içindedir. Çünkü Davranış Bilimleri, insanı ve insanın etkileşim içinde olduğu çevreyi ve toplumu odak alır. Bireyin toplumla kurduğu ilişkiyi anlamlı hale getirecek ve süreçleri kontrol etmesini sağlayacak temel bilgilerin aktarımıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilinç, bilinçaltı, ve bilinçdışı kavramlarını bilir ve bu yapıların gündelik yaşamda ve hayat boyu davranışlarımıza olan etkilerinin farkında olur.
2   Karşılaştığı sorunları ve problemleri bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder.
3   Davranış bilimlerinin diğer alanlar ile olan bağını kavrar ve bu bağı iletişim süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
4   Bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, yorum yapar.
5   Bilimsel bilgileri sunma, paylaşma ve tartışma konusunda etkin yöntemler kullanır.
6   Bilimsel ve mesleki bilgileri kullanarak yaşadığı dünyanın sorunlarına çözüm getirebilecek cesarete ve donanıma sahiptir.
7   Davranış bilimleri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, mesleki etik değerlere bağlı kalarak kullanır.
8   Kütüphaneyi, bilimsel veri tabanlarını, interneti ve diğer bilgi kaynaklarını etkili biçimde kullanır.
9   Hastayla olan iletişimde hastayı daha iyi anlar, empatik davranışın iletişimin kalitesini nasıl arttıracağını ve daha pozitif bir hale getirebileceğini bilir.
10   Sosyal bilimler alanındaki birçok bilim insanını, kuramlarıyla birlikte tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler
2 Öğrenme ve iletişim
3 Güdüleme, güdülemeli davranış, engellenme ve çatışma
4 id, ego ve süper ego kavramları
5 Nietzsche ve üstün insan kuramı
6 Gruplar, Sosyal Etki ve tutumlar
7 Toplumsal Cinsiyet kavramı
8 Algı kuramları, bilinçaltı iletişim fenomeni
9 Freud'un psiko-seksüel gelişim basamakları
10 Erikson'un psikososyal gelişim basamakları: (İnsanın sekiz evresi) Temel güven, özerklik, girişim, çalışma ve yapıcılık, kimlik, yakınlaşma, üretkenlik, benlik bütünlüğü
11 Liderlik, saldırganlık ve çatışma gibi davranış kalıplarının incelenmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARSLAN, E.A. (2002), Örgütte Kişisel Gelişim, Nobel, Ankara
BARLI, Önder(2007), Davranış Bilimleri, Bizim Büro Basım Evi, Ankara
BAYSAL, A.C. ve TEKARSLAN, E.(1996) İşletmeciler için Davranış Bilimleri,
Avcıol, İstanbul.
DE LA BEDOYERE, Q.(1997), Sorun Çözme Teknikleri(Çeviren: Doşan
Şahiner), Rota, İstanbul
EROĞLU, Feyzullah (2004), Davranış Bilimleri, Beta, İstanbul
HORN, Sam(1997) Sözlü Dövüş Sanatı: Tongue Fu (çeviren:Zülfü Dicleli,
Boyner, İstanbul
JAMES Judi(1999), Beden Dili: Olumlu İmaj Oluşturma(çeviren: Murat
Sağlam), Alfa, İstanbul.
PAKSOY, Mustafa (2013), Davranış Bilimleri, Lisans Yay. İstanbul
- Davranış Bilimleri, Önder BARLI, BizimBüroBasımevi, Ankara, 2007
- Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, Beta, İstanbul, 2004
Tüm diğer davranış konularını içeren kaynaklar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ile ilgili genel bir serim yapıldıktan sonra, soru cevap, tartışma ve hazırlıklı gelme gibi methodlar ile öğrenci merkezli bir öğretme modeli kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Çoktan seçmeli yazılı sınav

Değerlendirme Kriteri

Yarıyıl içi (%40)
Yarıyıl Sonu (Final) (%60)



Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse İlişkin Politika ve Kurallar: (OPSİYONEL)
Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Serçin Sun İpekeşen
sercin.sun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 2 4 8
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.155
ÖK.244
ÖK.345
ÖK.453
ÖK.534
ÖK.655
ÖK.744
ÖK.853
ÖK.944
ÖK.1054