DERS ADI

: DOĞA VE CEVRE BİLİNCİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1023 DOĞA VE CEVRE BİLİNCİ SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NEVCİVAN GÜLDAŞ

Dersi Alan Birimler

Anestezi
İlk ve Acil Yardım
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Ambulans-Acil Bakim
Tıbbi Laboratuar Teknikleri
Odyometri
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Nükleer Tıp Teknikleri
Radyoterapi
Paramedik
Radyoloji
Tibbi Lab.

Dersin Amacı

Bilinçli birey- yaşanabilir çevre ilkesi ile öğrencilerimizde çevre bilincinin oluşturulması, çevreye duyarlı bireylerin yetiştirilerek bu bireylerde kalıcı davranışların yerleşmesinin sağlanması, doğal, tarihi ve kültürel değerlerin korunması, çevresel faaliyetlere aktif olarak katılma ve çevre sorunlarının çözümünde görev alma duygusunun geliştirilmesidir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan ve çevre ilişkisi, ekosistem, biyolojik çeşitlilik, doğal denge, temel çevre sorunları, erozyon, orman, yaban hayatı, atıklar ve hayvan hakları konusunu açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan ve çevre ilişkisi
2 Çevre ve çevre bilinci
3 Çevre kirliliği ve hızlı nufus artışı
4 Temel Çevre Sorunları
5 Küresel ısınma ve iklim değişimi
6 Biyolojik Çeşitlilik
7 Erozyon toprak ve orman
8 Yaban hayatın korunması
9 Atıklar ve geridönüşüm
10 Plastiklerin kullanımı ve tehlikeleri
11 Su tüketimi
12 Atatürk ün Doğa ve Çevre Anlayışı Hayvan hakları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çepel, N. Toprak Kirliliği, Erozyon ve Çevreye Verdiği Zararlar. TEMA Vakfı Yayınları 14, 224 s., İstanbul, 1997.
Erinç, S. Ortam Ekolojisi ve Degradasyonal Ekosistem Değişiklikleri. İstanbul Üniv. Yay. No.:3213, İ. Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları No.:1, 144 s., İstanbul, 1984.
Eser, D. Tarımsal Ekoloji. Ankara Üniv. Ziraat Fak. Yay. No.1473, 176 s., Ankara, 1997.
Gardner, G. Dünya Genelindeki Tarım Alanlarının Korunması. Dünyanın Durumu, Worldwatch Enstitüsü Raporu, Çeviren: H. Gülseven, TEMA Vakfı Yayınları 19, İstanbul, 1997.
Kocataş, A. Ekoloji (Çevre Biyolojisi). Ege Üniv. Su Ürünleri Fak. Yay. No. 51, 564 s., Bornova-İzmir, 1999.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

PowerPoint Sunum, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Vize Sınavına Hazırlık 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 2 1 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145