DERS ADI

: DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1029 DRAMA SEÇMELİ 1 2 0 2

Dersi Veren Birim

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÜLTEN ÖZGÜN

Dersi Alan Birimler

Anestezi
İlk ve Acil Yardım
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik
Tıbbi Laboratuar Teknikleri
Odyometri
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Nükleer Tıp Teknikleri
Radyoterapi

Dersin Amacı

Eğitimde yaratıcı dramanın amacı, öğrencinin yaratıcılığını harekete geçirmek,kendini ifade edebilmesini sağlamak,kendini tanımasına ve yaşamı çok yönlü algılamasına yardımcı olmak,ifade gücünü arttırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde dramanın temel öğelerini (bileşenlerini) açıklayabilecek;
2   Eğitimde dramanın temel özelliklerini yorumlayabilecek;
3   Değerler oluşturup, inanç ve umutlarını ifade edebilecek;
4   Estetik anlayışı geliştirip, sözcükler, renkler ses ve hareket gibi araçları kullanabilecek;
5   Olaylar karşısında kendi yaratıcı gücünü denemesini sağlayacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama nedir
2 Yaratıcı Drama Tanımı Ve Önemi
3 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Önemi Ve Yaratıcı Dramanın Çocuğa Kazandırdığı Değerler
4 Drama Etkinliklerinde Kullanılan Eğitim Materyalleri( Kuklalar, Maskeler, Başlıklar, Ritim Araçları)
5 Drama Etkinliklerinde Eğitim Ortamı (Hastanede Drama, Parklarda Drama, Kütüphanelerde Drama)
6 Eğitimde Yaratıcı Dramanın Uygulama Basamakları
7 Ara sınav
8 Yaratıcı Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü (Alan Bilgisi, Oyun Bilgisi, Yaratıcılığı Destekleme, İletişim Becerileri, Planlama, Kabul, Red Etme, Gözlem, Yönergelerin Nitelikleri)
9 Drama Etkinliklerinde Değerlendirme (Çocuğu Değerlendirme, Etkinliği Değerlendirme, Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi)
10 Uygulama
11 Doğaçlama 1
12 Doğaçlama 2
13 Final projesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap bölümleri ve makaleler, powerpoint sunumlar, sınıf içi tartışmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Drama, yaşantıları belli aşamaları izlemek durumundadır. Bu aşamalar yine liderin yapacağı çalışmaya göre biçimlendirilebilir, değiştirilebilir. Buna göre geliştirilen ve önerilen aşamalar şöyledir:
- Hazırlık-Isınma Aşaması
- Canlandırma Aşaması
- Değerlendirme-Tartışma-Paylaşım Aşaması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AR ArasınavTeo
2 UYG ArasınavUyg
3 VOR Yarıyıliçi Notu TEO * 0.20 +UYG * 0.80
4 FNT YysonuTeo
5 FNU YysonuUyg
6 FN YarıyılsonuNotu FNT * 0.20 + FNU * 0.80
7 BSN FinSonuBşrNotu VOR * 0.50 + FN * 0.50
8 BTT BütTeo
9 BTU BütUyg
10 BUT Bütünleme BTT * 0.20 + BTU * 0.80
11 BBN BütSonuBaşarıNotu VOR * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Derse katılım, derste yapılan uygulamalar esas alınır

Değerlendirme Kriteri

Ders dönemi boyunca gerçekleştirilecek uygulamalara hazırlık ve katılım ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: gulten.ozgun@deu.edu.tr
gultenozgun@gmail.com

tel: 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Opsiyonel

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51