DERS ADI

: TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SHS 1040 TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALİ ERKAN BALCI

Dersi Alan Birimler

Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

Dersin Amacı

Bireylerin bilgiyi üretme, tüketme ve problem çözmede kullanabilmeleri sürecinde, öncelikle bilgiye erişmesi gerekmektedir. Bilgi toplumunda öğrenci/öğrenen paketlenmiş bilgiyi alan değil, yazılı ve görsel kaynaklara kütüphaneler ve bilgi merkezleri sayesinde ulaşmayı kendisine hedef olarak seçenler olmalıdır. Artık eğitim süreci okulla sınırlı kalmamakta, yaşam boyu öğrenme gereksinimi ortaya çıkmaktadır.
Kütüphanecilik dersinin temel amacı; bilgiyi değerlendirme becerilerini geliştirmek, sosyal, kültürel ve bilimsel içerikli yayınlara erişimi ve kütüphane kullanma alışkanlığını öğrenciye kazandırmayı sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilginin yaşamsal ve stratejik öneminin fark etmek.
2   Bilgi okur yazarlığı becerilerini geliştirmek.
3   Etik kurallar çerçevesinde bilgiye özgürce erişimi, okuma alışkanlıklarını ve yaşam boyu öğrenmeyi kazanmak.
4   Açık Erişim kavramının Üniversitelerdeki gelişimini kavramak ÖÇ5: Elektronik kaynaklar ve bilgiye uzaktan erişim imkanlarını

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, ders hedef ve içeriğinin paylaş
2 Kütüphanecilik Dersinin Amacı ve Önemi
3 Bilgi Merkezlerinde İş Akışı
4 Dokuz Eylül Üniversitesi Merkez Kütüphanesini tanıma gezisi
5 Kütüphane binaları ve Koleksiyon Geliştirme
6 Kütüphanecilik Meslek Örgütlenmesi
7 Ödev tartışması
8 Teknoloji ve E-Kütüphane
9 Tıp Kütüphaneciliği
10 Kütüphane tanıma gezisi
11 Danışma Kaynakları kullanımı ve Derleme Kanunu
12 Ödünç Verme ve Üyelik

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kütüphanecilik Ders Notları Mefail Hızlı
2. Uluslar arası Bilgi ve Belge Sağlayan Merkezler Hasan Duman
3. Bilgi Erişim Sistemleri Aykut Arıkan
4. Kitap ve Kütüphane Tarihine Giriş Jale Baysal
Tıp Sekreterliği Tengilimoğlu, Dilaver

Diğer ders materyalleri: Ders sunum notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-Cevap Sunum, Oryantasyon (Kütüphane ile öğrencinin tanıştırılması sürecidir)
Bilgi teknolojilerini kullanımı, Yüz-yüze, web tabanlı, yazılı görsel ve video konferans yöntemleri, kütüphane hizmetlerinde internet kaynaklarının kullanılması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri








Ödev tartışması





Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 0
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 25

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.111
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.4