Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR İSMAİL BÜLENT BARADAN |
Dersi Alan Birimler |
Yapı Malzemesi Doktora |
Dersin Amacı |
Betonda sıklıkla karşılaşılan en büyük sorunlardan biri dayanıklılık eksikliğidir ve bu yüzden betonarme yapıların servis ömründen önce zarar gördüğü görülmektedir. Suyun betona girişi genellikle tüm hasar türlerinin ana sebebini oluşturmaktadır ve malzemenin permeabilitesi bu bozulmanın şiddetini belirlemektedir. Bu yüzden öncelikle betonun davranışı, suyun yapısı ve bunun beton üzerindeki zararlı etkileri tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Textbook(s): Neville, A., M., Properties of Concrete Pitman Publishing, London 1995. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders sunumları (Powerpoint sunumu olarak hazırlanmıştır), deneysel çalışmalar, proje raporunun hazırlanması ve dönem sonunda yapılacak sunum değerlendirmede dikkate alınacaktır. Ders öncesinde ilgili makale ve kitap bölümlerinin okunması gerekmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
* Proje ve laboratuar çalışmaları ödevlerle birlikte değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Tüm öğrenme çıktıları vize ve final sınavlarında sorulacak sorularla değerlendirilmektedir. Ayrıca öğrencilerin derslerde yaptıkları yorumlar ve dönem içi deneysel çalışmalardan hazırladıkları proje raporları dikkate alınmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Laboratuvar çalışmalarına ve derse devam değerlendirmede ayrıca dikkate alınacaktır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof.Dr. Bülent Baradan (bulent.baradan@deu.edu.tr) |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dönem açıldığında duyurulacaktır. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|