Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR HÜLYA AYAR KAYALI |
Dersi Alan Birimler |
Kimya Doktora |
Dersin Amacı |
Bitkilerin; patojen saldırı, kuraklık, soğuk, tuz, UV, ışık, ağır metal ve SO2 gibi ağır çevresel koşullarla mücadele edebilmeleri fizyolojik mekanizmalara bağımlıdır. Bu koşulların pek çoğu, bitki hücrelerinde fazla miktarda reaktif oksijen türlerinin üretimine neden olur. Bitkiler, bu tür oksidatif stresler için kompleks savunma sistemleri geliştirmişlerdir.Bu dersin amacı, çeşitli biyotik ve abiyotik stres koşulları tarafından oksijen radikallerinin üretim mekanizmaları, reaktif oksijen türlerini elimine eden sistemlerin biyokimyası ve moleküler biyolojisini kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Jacquot, J. P., Oxidative Stress and Redox Regulation in Plants, Academic Press, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Sunum |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sunumlarda verilen temel kavramları anlamlı öğrenmesi, kavramların birbirleri ile ilişkilendirmesi, sebep-sonuç ilişkilerini kurulabilmesi ve soru veya problemlere yönelik mevcut bilgilerini kullanarak yorum yapabilmesi ve fikir üretiminin değerlendirilmesi ara sınav, final sınavı, ödevlerle gerçekleştirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Fakültesi, Kimya Bölümü, Biyokimya ABD, 35160-Buca, İzmir, Türkiye |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 13.30-15.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|