DERS ADI

: NÖROTRANSMİTTERLER VE NÖROBİYOKİMYA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KIM 6060 NÖROTRANSMİTTERLER VE NÖROBİYOKİMYA SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fen Bilimleri Enstitüsü

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ŞENOL ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Doktora
Kimya Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste önemli aminoasitlerin dekarboksilasyonları sonucu oluşan nörotransmitterlerin metabolik rolleri ve sinir hücrelerinin moleküler düzeyde incelenmesi ve öğrenciye tanıtılması amaçlanmıştır. Nöron biyokimyası hakkında detaylı bilgilerin verilmesinin yanı sıra sinir sisteminin gelişimi ve hastalıklarla bağlantılarının tartışılması dersin hedefleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amino asitler ve nörotransmitterler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
2   Sinir hücrelerinin fonksiyonlarının kavranması
3   Nöron biyokimyası ve hastalıklarla bağlantısını yorumlayabilme
4   Araştırma sonuçlarını değerlendirme, karşılaştırma ve yorumlayabilme
5   İlgili literatürleri takip edebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aminoasit metabolizmasına genel bakış
2 Aminoasitlerin dekarboksilasyon reaksiyonları
3 Nörotransmitterler
4 Asetil kolin ve dopamin
5 -amino butirik asit
6 Glutamat ve aspartat
7 ARA SINAV
8 Glisin ve histamin
9 Norepinefrin ve serotonin Ödev sunumu
10 Nörobiyokimyaya giriş ve sinir hücrelerinin yapısal özellikleri
11 Nöron biyokimyası: Nöronların yapı ve fonksiyonları
12 Nöron-glial hücreleri
13 Nöropeptidler ve Reseptörler
14 İyon kanalları ve yapıları, Nörodejeneratif hastalıklar Ödev sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oliver von Bohlen und Halbach and Rolf Dermietzel Neurotransmitters and Neuromodulators Wiley-Blackwell (2006)
David L. Nelson, Michael M. Cox, Lehninger Principles of Biochemistry , Worth Publishers, (2000)
D. E. Metzler, Biochemistry: The Chemical Reactions o Living Cells , Academic Press Inc. (1977 and 2000)
C.K. Mathews, K.E. Van Holde, K.G. Ahern, Biochemistry , Pearson Education, (1999)
D. Voet, J. G. Voet Biochemistry , Wiley, John and Sons, (1995)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin Fırtanası, iş birlikli öğrenme, probleme dayalı öğrenme, interaktif öğrenme,sunum tekniği

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 SUN 1 SUNUM 1
4 SUN 2 SUNUM 2
5 YSS YIL SONU SINAVI
6 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + ODV * 0.20 + SUN 1 * 0.15 + SUN 2 * 0.15 + YSS * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

uzun yanıtlı sınav, ödev, makale inceleme, proje hazırlama, sunum ve ders içi etkinlikler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senol.alpat@deu.edu.tr
Buca Eğitim Fakültesi
Kimya Eğitimi Anabilim Dalı
0 232 3012391

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 15-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Ödev Hazırlama 2 12 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Sunum Hazırlama 2 12 24
Alan/saha çalışması 1 24 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.15545
ÖK.244444455
ÖK.354444455
ÖK.454445555
ÖK.5545555