Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇENT HÜMEYRA BİROL AKKURT |
Dersi Alan Birimler |
Kentsel Koruma Planlaması Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Kentsel Koruma Planlaması yüksek lisans programının en önemli ayrıcalığı tarihsel alanların korunması konusunda uzman yetiştirmeyi hedeflemesi ve bu çerçevede yerleşme ölçeği ile yapı ölçeğini birlikte ele alması olarak belirtilmiştir. Bu kapsamda bilimsel hazırlık dersleri arasında yer alan Tarih ve Mimarlık dersi, mimarlık tarihindeki başlıca gelişmeleri ve karakteristik dönemleri kronolojik olarak tanıtan klasik bir anlatı olmaktan çok, özellikle Ege coğrafyasında belli bir dönem ya da yerleşme üzerinde yoğunlaşarak yapılı çevreyi (bir yapı kalıntısı, yapı ya da yapı grubunu) toplumsal, ekonomik ve coğrafi arkaplanı, yapı tipolojisi, yapım teknikleri ve biçim düzenleriyle tarihsel bağlamına yerleştirmeyi amaçlıyor. Bu çerçevede öğrencilerin alan çalışmasına dayanan bir seminer ve kuramsal bir araştırma yoluyla yapı ölçeğinde koruma gerekçelerine temel olacak bir referans dağarcığını oluşturma ve anahatlarıyla değerlendirme becerisini göstermeleri beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Architecture of the Islamic World, ed. G. Michell. London, 1978. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, alan çalışması, seminer, araştırma ödevi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Seminer Çalışması (%50): ÖÇ1, ÖÇ2, ÖÇ3,ÖÇ4,ÖÇ5 |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sedat.emir@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba, 15:00-17:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|