Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR AYHAN EROL |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, disiplinlerarası bir yaklaşımla müziğin kültürel analizine odaklanmaktır. Müzik ve kültürel çözümleme, zengin ders içeriği yanında disipliner müzik incelemesinin teorik ve metodolojik birikimini öğrencilere aktararak, dersi alanların özgün çalışmalar (metin analizi, review makale, etnografik inceleme vb) yapmayı öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Clayton, Martin (ed.) (2003) The cultural Study of Music, Routledge Pub. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Dersler, kültürel teoride olgunlaşan kavramlar üzerine odaklanır. Popüler kültür ve popüler müzik olgusuna özel önem verilir. Popüler kültür ve popüler müzik teorilerindeki temel kavramlar, müziksel olguların çözümlenmesini içeren örnek metinler (kitap, kitap bölümü, makale vb) temelinde ele alınır. Böylece öğrenciler, derse konu edilen müzik incelemelerinden hareketle, bir kavram ile müziksel bir olgu arasında ilişkiyi kavrayabilmeyi ve tartışabilmeyi öğrenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Değerlendirme Yöntemleri İlişkin Açıklamalar: |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme Kriteri: |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ini katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Ayhan EROL |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ptesi: 13.30-16.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|