DERS ADI

: AB GENİŞLEME STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AVB 6022 AB GENİŞLEME STRATEJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR CANAN BALKIR

Dersi Alan Birimler

Avrupa Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, genişleme olgusunu, buna ilişkin kuramsal tartışmaları, AB genişlemesinin etkilerini incelemektir. Bu kapsamda, Avrupalılaşma, Avrupa Birliği ne Katılım Politikaları, genişlemenin ekonomik ve kültürel boyutları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   AB nin Genişleme stratejileri ve Katılım Politikası ile ilgili yeterli bilgi sahibi olma,
2   Avrupalılaşma kavramı hakkında yeterli bilgi sahibi olma,
3   AB genişleme sürecinin ekonomik ve kültürel boyutları hakkında yeterli bilgi edinme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Genişleme: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve ­Genişleme sürecinin kuramsal boyutları ­Genişleme-derinleşme (widening-deepening): fırsatlar ve tehditler
3 Genişleme: Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve ­Koşulluluk (Conditionality)
4 Avrupalılaşma (Europeanisation) ­Kavramsal Tartışmalar
5 Aday Ülkelerde Avrupalılaşma Dinamikleri
6 Birinci Genişleme: İngiltere, İrlanda ve Danimarka (1973) Akdeniz genişlemesi: Yunanistan (1981), İspanya ve Portekiz (1986)
7 Doğu ve Batı Almanya nın birleşmesi ve de facto genişleme (1990) EFTA Genişlemesi: Avusturya, İsveç ve Finlandiya (1995)
8 Büyük Genişleme: 10+2
9 Batı Balkanlar: Pragmatik Yaklaşım Aday Ülkeler: Türkiye, Hırvatistan, Makedonya, Sırbistan
10 Batı Balkanlar: Pragmatik Yaklaşım Potansiyel Aday Ülkeler: Arnavutluk, Bosna Hersek, Karadağ ve Kosova
11 Genişleme Startejileri, Fayda ve Zarar Karşılaştırması
12 Genişlemenin Ekonomik Boyutu
13 Genişlemenin Kültürel ve Kimlik Boyutu
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Kaynakça:
Schimmelfennig, Frank and Ulrich Sedelmeier (eds), The Politics of European Union Enlargement, Routledge, London and New York, 2005.
Nugent, Neill (ed), European Union Enlargement, Palgrave-Macmillan, Hampshire, 2004.
Featherstone, Kevin and Claudio M. Radaelli (eds), The Politics of Europeanization, Oxford: Oxford University Press, 2003.
Avery, Graham, The Enlargement Negotiations , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Brücker, Herbert; Philipp J. H. Schröder & Christian Weise (2004). Doorkeepers and Gatecrashers: EU Enlargement and Negotiation Strategies , European Integration, 26(1), 3 23.
Cameron, Fraser, Widening and Deepening , Fraser Cameron (ed.), The Future of Europe Integration and Enlargement, Routledge, London, 2004.
Diez, Thomas (2001). Europe as a Discursive Battleground. Discourse Analysis and European Integration Studies , Cooperation and Conflict, 36(1), 5 38.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, haftalık makaleler, sunumlar ve sınav.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencilerin derse gerekli okumaları yaparak, tartışmalara hazır şekilde gelmesi gerekmektedir.
2. Öğrenciler küresel sistem içerisinde AB'nin rolünü açıklayabilmelidir.
3. Öğrenciler Avrupalılaşma ve bölgeselleşme kavramlarına ilişkin temel tartışma konuları hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
4. Öğrenciler insan hakları, terörizm, ekonomik/ekolojik krizler ve çevre krizleri gibi başlıca küresel gelişmenin sonuçlarına ilişkin yeterli bilgi edinmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Telif hakkı ihlali yapan öğrenciler disiplin cezasına çarptırılır.
2. Derslere katılım (en az %70) zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Geciken ödevler kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

canan.balkir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan ediceketir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Ödev hazırlama 1 25 25
Sunum hazırlama 1 5 5
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 10 140
Vize sınavına hazırlık 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 248

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14433444
ÖK.2443444334
ÖK.3443554344