DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İUİ 5004 ULUSLARARASI PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ASIM GÜNAL ÖNCE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Küreselleşen ve gelişen günümüz dünyasında firmalar giderek daha fazla dış pazarlara girmekte ve bu pazarlarda çeşitli faaliyetler göstermektedir. Firmalar dış pazarlara açıldıklarında bu pazarlarla ilgili bilgi toplama, bu bilgileri doğru analiz etme ve analizlerin sonuçlarını iyi değerlendirme, firmaların girdikleri pazarlarda başarılı olmasında ana etmenlerin başında yer almaktadır. Bu bağlamda Uluslararası Pazarlama Araştırması dersinin amacı dersi takip eden öğrencilere gereken bu bilgileri toplama, analiz etme ve değerlendirme yetisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası Pazarlama ile ilgili sorun ve fırsatları saptar analiz edebilmek ve öneriler geliştirebilmek
2   Sorunların çözümü için gerekli pazarlama araştırma yöntemini saptayabilmek
3   Bilgi toplama yöntemlerini uygulayabilmek
4   Uluslararası Pazarlama araştırması uygulama sürecini etkin şekilde planlama ve uygulama becerisine sahip olabilmek
5   Araştırmacının gerektiği düşünsel ve davranışsal niteliklere sahip olabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Uluslararası Pazarlama Araştırması Kapsamı
3 Uluslararası Çevrede Pazarlama Araştırması
4 Uluslararası Pazarlama Araştırması Süreci
5 Uluslararası Pazarlama Sürecinde Veri Kaynakları
6 Uluslararası Pazarlama Sürecinde Veri Toplama Yöntemleri
7 Uluslararası Pazarlama Araştırmasında Örneklem ve Örneklem Belirleme Yöntemleri
8 Uluslararası Pazarlama Sürecinde Veri Analizi ve Değerlendirme
9 Uluslararası Pazarlama Sürecinde Veri Analizi Sonuçlarının Değerlendirilmesi
10 Uluslararası Pazarlama Araştırması Örnekleri
11 Uluslararası Pazarlama Araştırması Örnekleri
12 Uluslararası Pazarlama Araştırması Ödev Sunumları
13 Uluslararası Pazarlama Araştırması Ödev Sunumları
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Pazarlama Araştırmasının Temelleri, Tony Proctor, Prentice Hall
Uluslararası Pazarlama Stratejisi, Frank Bradley, Prentice Hall
Pazarlama Araştırması, Ercan Gegez, Beta Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders tartışma yöntemi ve ya interaktif yöntem ağırlıklı olarak yürütülecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ders sırasındaki interaktif anlatım süreci içerisinde ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunal.once@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51