DERS ADI

: İŞ DEĞERLENDİRME VE ÜCRET YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇİN 5003 İŞ DEĞERLENDİRME VE ÜCRET YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEMİLE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

İnsan Kaynakları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İnsan Kaynakları Yönetim fonksiyonları ve uygulama süreçleri hakkında danışmanlara genel bilgilenmeyi sağlamak, uygulama becerisi kazandırmak, danışanların iş arama ve istihdam edilebilirliğine yönelik beceri ve yetkinlikler oluşturmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş Analizi yapabilme
2   Yetkinlik oluşturup, tanımlayabilme
3   İş değerleme sürecini oluşturabilmek ve uygulayabilme
4   Ücret Sistemlerini bilmek ve tanımlayabilme
5   Ücret sistemi oluşturma sürecine destek verecek bilgilere sahip olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan Kaynakları Yönetimi ve Fonksiyonları
2 İş Analizi Süreci
3 Yetkinlik Olgusu ve İş Analizi İlişkisi
4 İş Değerleme Kavramı ve Uygulanması
5 Ücret Kavramı
6 Uygulamada Kullanılan Ücret Sistemleri - 1
7 Uygulamada Kullanılan Ücret Sistemleri - 2
8 Ara Sınav
9 Ücret Sistemi Geliştirme Süreci
10 Ücret Sistemleri ve İş Değerleme İlişkisi
11 Yetenek Yönetimi ve Ücret İlişkisi
12 Ücret Dışı Ödemeler ve Ücret Sistemindeki Görünümü
13 Sektörel İş Analizi, İş Değerleme ve Ücret Sistemleri Değerlendirmesi
14 Sektörel İş Analizi, İş Değerleme ve Ücret Sistemleri Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yetkinliğe Dayalı İnsan Kaynakları Yönetimi,Gönül BUDAK, Barış Yayınları, Fakülteler Kitabevi, 2008
İnsan Kaynakları Yönetimi, Öznur YÜKSEL, Gazi Kitabevi, 2007
Yardımcı kaynaklar:
İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi, Cavide UYARGİL, Arıkan Basım Yayım Dağıtım, 2008
İnsan Kaynakları Yönetimi, Zeyyat SABUNCUOĞLU, Beta Basım Yayım Dağıtm, 2011
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi, Tamer KEÇECİOĞLU, Sistem Yayıncılık,2006
Yetenek Yönetimi, Harvard Business Review Dergisinden Seçmeler, Çev:İlker GÜLFİDAN, 2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

* Öğrencilerin görsel destekli sunumuna dayalı inter-aktif anlatım
* Farklı uygulama örneklerinin paylaşımı/irdelenmesi
* Örnek olay analizleri gerçekleştirme
* Sınıf içinde rol oynama ile uygulamak

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.152255
ÖK.254544
ÖK.345555
ÖK.453555
ÖK.555555