DERS ADI

:

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5066 SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ZERRİN TOPRAK KARAMAN

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Önemli coğrafi birimlerden biri olan dağ alanları, taşıdıkları kaynak değerleri açısından giderek daha fazla kullanılır hale gelmektedir. Sadece bu yönüyle değil insan unsuru ile de dağlık alanlar özel politika gerektiren alanlardır. Aynı zamanda Türkiye gibi 2/3 ü dağlık bir ülke olan ülkelerde dağlık alanların potansiyellerinin sürdürülebilir kalkınma ilkesi içerisinde değerlendirilmesi, gelecek kuşakların bu imkanlardan yararlanması açısından önem taşımaktadır. Derste Avrupa Konseyi kararları, Avrupa dağlık bölgeler şartı taslağı perspektifinde Karpatlar ve Alpler, ve diğer alan uygulamalarına da yer verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dağ ve Dağlık Alan Yönetimi Kavramlarını bilme
2   Avrupa Dağlık Bölgeler Şartı Taslağı ve uygulanabilirliği kavrama
3   Sürdürülebilir Dağ Kalkınması ve küresel gelişmeleri değerlendirme
4   Dünyada ve Türkiyede Dağlık Alan Yönetimi Uygulamalarını bilme
5   Dağlık Alan Yönetiminin uygulanabilir modellerini anlama, mukayeseli inceleyebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dağ ve Dağlık Alan Yönetimi Kavramları
2 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Dağlık Alan Yönetimi
3 Avrupa Konseyinde Dağlık Alanlar Felsefesi ve Uygulama Araçları
4 Avrupa Dağlık Bölgeler Şartı Taslağı
5 Dağlık Alanlarla ilgili küresel ilgi
6 Karpatlar ve Alplerde Dağlık Alan Uygulamaları
7 Ara Sınav
8 Türkiye nin Dağlık Alanlarla ilgili Kurumsal Yapılanması
9 Ulusal ve Uluslararası Mevzuatta Dağlık Alanlar
10 Ulusal , Bölgesel Kalkınma planlarında Dağlık Alanlar
11 Türkiye de Dağlık Alan Yönetiminde Yerel Yönetimlerin Yeri
12 Türkiye de Dağlık Alan Yönetimi Senaryoları
13 Uygulamada Dağlık alanlarda sürdürülebilirlik, Yunt Dağı Modeli Projesi
14 Dağlık Alan Yönetimine Geçiş ve Değerlendirmeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Toprak Z., 2004, Avrupa Dağlık Bölgeler Şartı Taslağı, Yerel ve Bölgesel Yönetimler Kongresi Anlaşmalarında Avrupa Konseyi, Ed. Zerrin Toprak, Hikmet Yavaş, Mustafa Görün, İzmir,
Toprak Z., 2012, Çevre Yönetimi ve Politikası, İzmir, Albi yayınları
Gönençgil Barbaros, 2009, Küresel Degradasyon sürecinde dağlar ve Dağ Alanları Yönetimiİstanbul, Çantay yayıncılık
Ed. D.B.A. Thompson, M.F. Price ve C. A. Galbraith, 2005, Mountains of Northern Europe, Conservation, Management, People and Nature, Edinburgh
Orman Bakanlığı, 2002, Türkiye Dağları 1. Ulusal Sempozyumu Bildiriler, Ilgaz Dağı,,Orman Bakanlığı Yayını

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bir önceki derste işlenen konulara ilişkin 15 dak. lık hatırlatmalar.
Haftalık dersin konusu hakkında genel bir çerçeve çizmek
Dersin temel kitabı tarafından verilen materyaller ve diğer kaynaklardan yararlanılarak oluşturan bir sunum eşliğinde ders anlatımı
Bazı haftalarda kontrol odaklı beyin fırtınası uygulamaları
Ders konularının örnek olay incelemeleri ile desteklenmesi
Verilen durum-çalışmalarının analizi
Ödev uygulamaları ile öğrencilerin bilgilerinin içselleştirilmesi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54