DERS ADI

: CUMHURİYET TARİHÇİLİĞİNİN TEMEL KAYNAKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5022 CUMHURİYET TARİHÇİLİĞİNİN TEMEL KAYNAKLARI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL ARI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Cumhuriyet döneminin temel kaynakları olan arşivler, medya, anılar raporlar vb temel kaynakları araştırmacı adayına tanıtmak ve bunlardan yararlanma yöntemlerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cumhuriyet dönemi tarihçiliğinin özgün kaynakları hakkında bilgi sahibi olabilme
2   Arşivlerin işleyişi, devlet arşivleri kurum arşivlerinde çalışma metotlarını öğrenir ve dönemin orjinal kaynaklarına ulaşabilme.
3   Ana kaynaklar ve ikinci elden kaynaklar üzerine çalışır kıyaslamalar yapabilme.
4   Dönemin gazete,dergi, görsel malzeme , raporlar ve istatistiklerine ulaşarak analiz yapabilme.
5   Cumhuriyet döneminin temel kaynaklarını değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet Tarihi araştırmacısının çalışma yöntemi
2 Cumhuriyetin tarih anlayışı
3 Basın
4 Türkiye'de yerel tarih çalışmaları
5 1927 Tarım Sayımı, Sanayi Sayımı, Ziraat ve Sanayi Kongreleri raporları
6 Sözlü tarih çalışmaları
7 Arşiv çalışması yöntemi
8 Ara Sınav
9 Anılar
10 Anılar üzerinden cumhuriyet tarihi tartışmaları
11 Cumhuriyet Dönemi ile ilgili güncel tartışmalara dönemin kaynaklarından bakış
12 Resmi tarih
13 Tarihçi ve Örnekleri
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemal Arı,Tarih Yöntemi,İleri Kitabevi,
G,ÇANDARLIOĞLU, Tarih Metodu (Yazma-Araştırma), İstanbul, 2003.
Zeki Velidi TOGAN, Tarihte Usul, İstanbul, 1997.
Mübahat KÜTÜKOĞLU, İlmi Araştırma Usulleri, İstanbul, 2000.
Cavit Orhan TÜTENGİL., Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod, İstanbul, 1981.
Doğan ÖZLEM Tarih Felsefesi, İzmir, 1984.
Salih Özbaran,Tarih,Tarihçi ve Toplum, TETTV Yurt yayınları,
Salih Özbaran, Güdümlü Tarih,TETTV Yurt yayınları
Dönemin kaynakları Zabıt Cerideleri, Gazeteler, Dergiler, Raporlar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik ders, ders içi tartışma,kitap tanıtımı,belgesel doküman

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Kemal Arı
kemal.ari@deu.edu.tr
(0232) 3017920

Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her cuma 09:00-12:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.54