DERS ADI

: DÜNYA TARİHÇİLİĞİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 5024 DÜNYA TARİHÇİLİĞİNDE ÇAĞDAŞ AKIMLAR ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR KEMAL ARI

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Tarih bilimi üzerine ortaya konulan görüşleri, çeşitli başlıklar halinde incelemektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim dalı olan tarihin işlevini, işleyişini, amacını belirtebilme
2   Tarih biliminde günümüze kadarki süreçte ne tür görüşlerin güç kazandığını ana hatlarıyla belirtebilme
3   Ulusal ve uluslar arası alanda tarih bilimi üzerine ne tür algı farklılıklarının ortaya konulduğunu tarif edebilme
4   Tarih biliminde hangi akımların hangi döneme damgasını vurduğunu tespit edebilme
5   Tarihin işlevini tartışarak, tarihin birey ve toplumla ilişkisini sorgulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih Nedir
2 Tarihçiliğin Evrimi
3 Tarih, Birey ve Bireysellik: Thomas Carlyle
4 Osmanlı Tarihçiliğinin Evrimi
5 Aydınlanma dönemi: Montesquieu, Voltaire ve Edward Gibbon
6 Sorgulayıcı, Eleştirici ve Bilgiyi Çözümleyici Tarih: Harder ve Kant
7 Metedolojik Tarih Anlayışı ve Siyasi Tarihin Doğuşu
8 Ara Sınav
9 Betimleyici Tarihçilik: Leopold von Ranke
10 Sentezci Tarih Anlayışı ve Siyasi Tarihin Gözden Düşüşü
11 Annales Ekolü
12 Post Modern Tarih Anlayışı
13 İdeolojilerin ve Mitlerin Tarihi
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kemal Arı, Atatürk Ve Aydınlanma Düşünsel Temelleri Ve Gelişimi-, Yakın Kitabevi, 3. Basım, İzmir, 2010
Kemal Arı, Tarih Yöntemi, İleri yay., İzmir, 2011
Peter Burke, Annales Okulu, (Çev.: Mehmet Küçük), Doğu Batı Yay.,Ankara, 2002
François Bedarida, Tarihçinin Toplumsal Sorumluluğu, (Çev.: Ali Tartanoğlu-Suavi Aydın), İmge Kitabevi, Ankara, 2001
Erich Rothacker, Tarihselcilik Sorunu, (Çev.: Doğan Özlem), Gündoğan Yay., Ankara, 1990
Alex Callinicos, Tarih Yapmak, (çev.: Nermin Saatçioğlu), Özne Yay.,İstanbul, 1998
Marc Ferro v.d., Tarihler ve Yorumlar, (Çev.: Bahaeddin Yediyıldız),T.T.K. Yay., Ankara, 2003
R.G.Collingwood, Tarih Tasarımı, (Çev. Kurtuluş Dinçer), Gündoğan Yayınları, Ankara, 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders, konuyla ilgili yayınlanmış çeşitli kitap ve makaleler yoluyla işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof.Dr. Kemal Arı
kemal.ari@deu.edu.tr
(0232) 3017920

Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi, 35390
Buca/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her cuma 09:00-12:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Ödev Hazırlama 2 10 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55