DERS ADI

: KİMLİK SORUNU VE TARİH ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAT 5008 KİMLİK SORUNU VE TARİH ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERDAL ASLAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, tarih, tarih eğitimi, tarih bilinci ve kimlik kavramları arasındaki ilişkileri gözden geçirerek moderniteden bugüne kadar tarih ve kimlik inşası arasındaki ilişkiyi incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih ve kimlik kavramlarını ve ilişkilerini açıklayabilme
2   Tarihin ulusal bir kimlik inşa aracı olarak kullanılmasını analiz edebilme
3   Küreselleşme, kimlik ve tarih bilinci ilişkisini yorumlayabilme
4   Kimlik ve tarih öğretimiyle ilgili bir problem belirleyebilme
5   Kimlik ve tarih öğretimiyle ilgili bir problemi analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanımı, Amacı, İçeriği ve Ders İçin Okuma Önerisinin Verilmesi
2 Tarih Eğitimi, Tarih Bilinci ve Kimlik I
3 Tarih Eğitimi, Tarih Bilinci ve Kimlik II
4 Tarih Eğitimi, Tarih Bilinci ve Kimlik III (Tartışma)
5 Ulusal Kimliğin İnşa Aracı Olarak Tarih I: Dünyada
6 Ulusal Kimliğin İnşa Aracı Olarak Tarih II: Dünyada
7 Ulusal Kimliğin İnşa Aracı Olarak Tarih I: Türkiye'de
8 Ara Sınav
9 Ulusal Kimliğin İnşa Aracı Olarak Tarih II: Türkiye'de
10 Modernite, Tarih ve Ulusal Kimlik
11 Modernite Sonrası Tarih ve Ulusal Kimlik
12 Tarih Eğitimi ve Günümüz Kimlik Anlayışları I
13 Tarih Eğitimi ve Günümüz Kimlik Anlayışları II
14 Tarih Eğitimi, Küreselleşme ve Yerellik
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Özbaran, S. (2005). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
2- Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. İstanbul. Tarih Vakfı Yurt Yayınları
3- Tekeli, İ. (2007). Birlikte Yazılan ve Öğrenilen Bir Tarihe Doğru. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları
4- Bilgin, N. (2007). Kimlik İnşası. İstanbul: Doruk YayınlarI
5- Akınoğlu, O. (2005). "History Education and Identity". International Journal of Historical Learning, Teaching and Research.
6- Iggers, George G. (2003). Yirminci Yüzyılda Tarihyazımı. İstanbul:Tarih Vakfı Yurt Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erdal.aslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.4555
ÖK.5555