DERS ADI

: TÜRKİYE TÜRKÇESİNDE FONETİK VE MORFOLOJİK İNCELEMELER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5015 TÜRKİYE TÜRKÇESİNDE FONETİK VE MORFOLOJİK İNCELEMELER SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler; Türkiye Türkçesinin fonetik ve morfolojik sorunları hakkında bilgi sahibi olur ve çözüm önerileri getirlebilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Türkçesinin temel fonetik sorunlarını analiz edebilme
2   Türkiye Türkçesinin temel morfolojik sorunlarını analiz edebilme
3   Türkiye Türkçesinin temel fonetik sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
4   Türkiye Türkçesinin temel morfolojik sorunlarını kavrayabilme
5   Türkiye Türkçesinin temel fonetik ve morfolojik sorunlarını tartışabilme, çözüm önerileri getirebilme,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Türkçesinin temel fonetik sorunları
2 Türkiye Türkçesinin temel morfolojik sorunları
3 -mA ve DİK ekleri
4 Çatı ekleri
5 Üze zarfı
6 +lEyİn eki
7 Türkçede +sA şart gerundiumu
8 Ara sınav
9 Türkçede ek yığılması
10 Türkçede N zarf fiil eki /-pAn/ eki türemeleri
11 Bilinçli dil sevgisi ve türk dili
12 -sA eki
13 Kaşgarlı Mahmutta sA eki
14 Türkiye Türkçesinde zaman ve kip çekimleri
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Türk Gramerinin Sorunları Toplantısı (22- 23 Ekim 1993) TDK, Ankara, 1995.
Türk Gramerinin Sorunları II, TDK, Ankara, 1999.
2 Gürer GÜLSEVİN - Erdoğan BOZ; Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gazi Kitabevi, 2006.
3 Ergin Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul 2004.
4 Korkmaz Zeynep, Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi), Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2003.
5 Banguoğlu Tahsin, Türkçenin Grameri, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara 2003.
6 Özkan M., Sevinçli V., Türkiye Türkçesi Söz Dizimi, 3F Yayınları, İstanbul 2008.
7 Karahan Leyla, Türkçede Sözdizimi - Cümle Tahlilleri, Akçağ Yayınları, Ankara 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.bozkaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 13 26
Sunum Hazırlama 2 13 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Kitap Okuma 1 13 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 182

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1514525315
ÖK.2523525414
ÖK.3423525414
ÖK.4524525425
ÖK.5414425414