DERS ADI

: EDEBİ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STD 5004 EDEBİ ELEŞTİRİ YÖNTEMLERİ II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT ÖZLEM FEDAİ

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çağdaş eleştiri yöntemlerini bilmek ve metinleri (hikâye, roman, şiir, oyun) bu doğrultuda değerlendirebilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eleştiri yöntem ve anlayışını kavrayabilme
2   Türk Edebiyatı'ndaki eleştirinin yerini ve önemini belirleyebilme
3   Edebî metinleri topluma, sanatçıya, okura ve esere dönük eleştiri kapsamında değerlendirebilme
4   Roman, hikâye, şiir ve tiyatroyu etkileyen tarihî, siyasî ve sosyal olayları kavrayabilme ve yorumlayabilme.
5   Türk edebiyatında türlere yönelik eğilimleri ve Batı edebiyatı ile olan ilişkilerini kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet dönemi Türk Edebiyatında eleştiri.
2 Edebî eleştiri yöntemlerine göre şiir.
3 Yahya Kemal Beyatlı- Ahmet Hamdi Tanpınar
4 Ahmet Muhip Dıranas
5 Necip Fazıl Kısakürek-Sezai Karakoç
6 Edebî eleştiri yöntemlerine göre hikâye
7 Memduh Şevket Esendal- Sait Faik Abasıyanık- Sabahattin Ali.
8 Ara sınav
9 Edebî eleştiri yöntemlerine göre roman.
10 Peyami Safa
11 Kemal Tahir-Tarık Buğra
12 Oğuz Atay- Orhan Pamuk
13 Edebî eleştiri yöntemlerine göre oyun.
14 Recep Bilginer, Turan Oflazoğlu.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Betül Özçelebi, Cumhuriyet Döneminde Edebî Eleştiri (1923-1938).
Hüseyin Özçelebi, Cumhuriyet Döneminde Edebî Eleştiri (1939-1950).
Sabahattin Eyuboğlu, Sanat Üzerine Denemeler, Eleştiriler.
Peyami Safa, Sanat, Edebiyat,Tenkit.
A. H. Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler.
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri.
Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri, 1, 2.
Gürsel Aytaç, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler.
Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış, 1, 2, 3.
Mehmet Tekin, Roman Sanatı.
Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş.
Şerif Aktaş, Şiir Tahlili, 1, 2.
Tiyatro Eleştirmenleri Birliği, Eleştirmen Gözüyle Cumhuriyet Dönemi Türk Tiyatrosu.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2 Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1242253114235
ÖK.2142451215121
ÖK.3312233254222
ÖK.4144253114215
ÖK.5142253211225