DERS ADI

: İKİNCİ DİL EDİNİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDİ 5027 İKİNCİ DİL EDİNİMİ SEÇMELİ 2 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

öğrencileri anadil ile yabancı dil edinimi alanlarında , duyuşsal, sosyolojik ve dilbilimsel teorileri tanıtıp bu konularda ilgili kavramları kazandırıp eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ikinci dil edinimiyle ilgili kavramları tanıtır
2   Ikinci dil kavramıyla ilgili araştırmaları değerlendirme becerisi kazandırır.
3   Ikinci dil edinimi kuramlarıyla ilgili yapılan örnek çalışma incelemeleri yapar.
4   Edinimle ilgili duyusal, sosyolojik ve dilbilimsel kuramları tanıtır
5   Birey farkının edinimdeki rolünü tanıtmak ve nasıl etkilediğini gösterir
6   Edinim alanındaki sorunlara temas eder
7   Dil, birey ve edinimle ilgili farklı model ve kuramları tanıtır
8   Edinimle ilgili yapılan çalışmaları uygulamalı açıdan değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş.
2 Dil ediniminde temel kavramlar.
3 İlk dil edinimi.
4 Dil ediniminde Linguistik, sosyolojik kuramlar.
5 Universal Dilbilgisi.
6 Krashen.
7 Doğuşçular.
8 Ara sınav.
9 Bilişselciler.
10 Birleştiriciler.
11 yapılandırmacı.
12 Sosyokültürel etkenler.
13 Sosyokültürel etkenler.
14 Bireysel farklılıklar.
15 Yarıyıl sonu sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doughty, C., & Long, M. (2005). (Eds.) The Handbook of Second Language Acquisition. London:
Blackwell Publishing.
Gass & L. Selinker (Eds.) Second language acquisition: An introductory course. (2nd edition), (pp. 192 221). Mahwah, NJ:Erlbaum
Lightbown, P. & Spada, N. (2006). How languages are learned. Oxford: OUP.
Mitchell, R., & Myles, F. (2004). Second language learning theories. London & New York: Arnold.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

leyla.harputlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00
Perşembe 12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 13 5 65
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555555
ÖK.25555555555555
ÖK.35555555555555
ÖK.45555555555555
ÖK.55555555555555
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8