DERS ADI

: DİLBİLİM VE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ:BİÇİMBİLİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5013 DİLBİLİM VE DİLBİLGİSİ ÖĞRETİMİ:BİÇİMBİLİM SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TALAT AKASLAN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Geleneksel dilbilgisinde (ders kitapları ve temel dilbilgisi kitapları) biçimbilgisi (sözcük türleri, çekim ve türetim) öğretiminin dilbilim açısından değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dilbilgisi ve Dilbilimin farklarını bilme.
2   Geleneksel Fransızca dilbilgisinin biçimbilgisi olgularını sunma ve öğretmedeki yaklaşımını dilbilim açısından sorgulayabilme.
3   Fransızca biçimbilim olgularını dilbilimsel bir yaklaşımla betimleyebilme.
4   Fransızca biçimbilim olgularını dilbilimin katkısından yararlanarak biçimsel-işlevsel bir yaklaşımla öğretebilme.
5   Fransızca biçimbilim yapılarını ileri düzeyde kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilgisi ve dilbilim
2 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında ad-betimleme
3 Ad öğretimi için bir öneri-uygulama
4 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında fiil-betimleme
5 Fiil öğretimi için bir öneri-uygulama
6 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında sıfat-betimleme
7 Sıfat öğretimi için bir öneri-uygulama
8 Ara Sınav
9 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında zarf-betimleme
10 Zarf öğretimi için bir öneri-uygulama
11 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında belirten-betimleme
12 Belirten öğretimi için bir öneri-uygulama
13 Fransızca dilbilgisi kaynaklarında bağlaç ve ilgeç-betimleme
14 Bağlaç ve ilgeç öğretimi için bir öneri-uygulama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Gary-Prieur, M.-N., (1985), De La Grammaire A La Linguistique, A. Colin.
2. Huot, H., (2001), Morphologie, A. Colin.
3. Arrivé, M. & Gadet, F. & Galmiche, M., (1993), La Grammaire d Aujourd hui, Flammarion.
4. Grévice, M. & Goosse, A., (2007), Le Bon Usage, Duculot.
5. Rioul, R. & Pellat, J.-C. & Riegel, M., (2009), Grammaire Méthodique Du Français, PUF.
6. Wilmet, M., (2010), Grammaire Critique Du Français, De Boeck.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dilbilgisi kaynaklarını değerlendirme; sunumlarla biçimbilim olgularını betimleme ve öğretme uygulamaları yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

talat.akaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 7 3 21
Uygulama 6 3 18
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 5 5
Final sınavına hazırlık 1 5 5
Sunum hazırlama 1 10 10
Diğer (alıştırmalar ve metinler hazırlama) 13 4 52
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155344
ÖK.255344
ÖK.355344
ÖK.455344
ÖK.55534