DERS ADI

: FRANSIZCA SÖZDİZİMİNİN SORUNLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5016 FRANSIZCA SÖZDİZİMİNİN SORUNLARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TALAT AKASLAN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencileri Fransızca sözdiziminin temel problemleriyle karşılaştırmak ve sorunları çözebilecek yeterliliği edinmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözdiziminin temel kavramlarını açıklayabilme
2   Sözdiziminin temel yapılarını değerlendirebilme
3   Sözdiziminde farklı yaklaşımları değerlendirebilme
4   Sözdizimsel sorunları tanıyabilme
5   Sözdizimsel sorunları açıklayabilme
6   Sözdizimsel sorunları sınıflandırabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözdiziminin temel kavramları (lisans bilgileri üzerinden hatırlatma)
2 Sözdiziminin temel yapıları (lisans bilgileri üzerinden hatırlatma)
3 Yaklaşımlar 1: Lucien Tesnière
4 Yaklaşımlar 2: Gustave Guillame
5 Yaklaşımlar 3: Noam Chomsky
6 Sözdizimsel sorunlar 1 : des, du, de la
7 Sözdizimsel sorunlar 2 : en
8 Ara Sınav
9 Sözdizimsel sorunlar 3 : qui, que
10 Sözdizimsel sorunlar 4 : dont, duquel
11 Sözdizimsel sorunlar 5: ce que
12 Sözdizimsel sorunlar 6: donc
13 Sözdizimsel sorunlar 7: mais
14 Dönemin değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. L.Tesnière ,Eléments de syntaxe structurale, Klincksieck,1959
2. G.Guillaume, Langage et science du langage, Nizet, 1969
3. N. Chomsky, Aspects de la théorie syntaxique, Le Seuil,1971
4. Structures syntaxiques, Le Seuil, 1969
5. Nicole Le Querler, Précis de syntaxe française, Presses Universitaires de Caen, 1994.
6. Maurice Lévy, Grammaire du français, Ophrys, 2000.
7. Martin Riegel, et all., Grammaire Méthodique du Français, PUF, 2004.
8. Pierre Léon, Parth Bhatt, Structure du français moderne, CSPI, 2005
9. Joelle Gardes Tamine, La grammaire : Syntaxe, Arman Colin, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Anlatım, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.soglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155442
ÖK.2552
ÖK.3553531555
ÖK.455353555
ÖK.555353555
ÖK.6