DERS ADI

: FRANSIZCA ÖĞRETİMİ/ÖĞRENİMİNİN YÖNTEMSEL GELİŞİMİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5019 FRANSIZCA ÖĞRETİMİ/ÖĞRENİMİNİN YÖNTEMSEL GELİŞİMİ I SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, yabancı dil öğretim yöntemleri ve bunların gelişimi ile ilgili bilgiler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yöntem kavramını tanımlayabilme.
2   Geleneksel yöntem kavramını tanıyıp kavrayabilme.
3   Direkt yöntem kavramını tanıyıp kavrayabilme.
4   Doğal yöntem kavramını tanıyıp kavrayabilme.
5   Aktif yöntem ve İşitsel-sözel yöntem kavramını tanıyıp kavrayabilme.
6   Geleneksel yöntem başlığı altında bulunan yöntemlerin benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yöntem tanımı, oluşma süreçleri ve bileşenleri
2 Geleneksel yöntem ve özellikleri
3 Geleneksel yöntem ve Fransızca öğretimi
4 Direkt yöntem ve özellikleri
5 Direkt yöntem ve Fransızca öğretimi
6 Doğal yöntem ve özellikleri
7 Doğal yöntem ve Fransızca öğretimi
8 Ara sınav
9 Aktif yöntem ve Fransızca öğretimi
10 İşitsel-sözel yöntem ve özellikleri
11 İşitsel-sözel yöntem ve Fransızca öğretimi
12 Direkt yöntem ve doğal yöntemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
13 Direkt yöntem ve doğal yöntemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14 Doğal yöntem ve aktif yöntemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Compte, C. (1993) La vidéo en classe de langue, Paris : Hachette
Courtillon, J. (2003) Elaborer un cours de FLE, Paris : Hachette.
Cuq, J-P. (2003) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde, Paris : CLE.
Cuq, J-P. et Gruca, I. (2005) Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble : Presses universitaires de Grenoble.
Galisson R. et Besse H. (1980) Polémique en didactique, du renouveau en question, Paris : CLE International.
Galisson, R. et Coste, D. (1976) Dictionnaire de didactique des langues, Paris : Hachette.
Germain, C. (1993) : Evolution de l enseignement des langues : 5000 ans d histoire, Paris : CLE International.
Martinez, P. (1996) La didactique des langues étrangères, Paris : Puf.
Puren, C, Bertocchini P, Costanzo, E. (1998) : Se former en didactique des langues, Paris, Edition Marketing.
Puren, C. (1991) : Histoire des méthodologies de l enseignement des langues, CLE International, Paris.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik kaynaklardan yararlanarak, öğretim yöntemleri üzerine tartışma, değerlendirme ve yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.soglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 26 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555
ÖK.65555555555