DERS ADI

: FRANSIZCA ÖĞRETİMİ/ÖĞRENİMİNİN YÖNTEMSEL GELİŞİMİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5018 FRANSIZCA ÖĞRETİMİ/ÖĞRENİMİNİN YÖNTEMSEL GELİŞİMİ II SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT HANİFE GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, yabancı dil öğretim yöntemleri ve bunların gelişimi ile ilgili bilgiler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   SGAV yöntemini tanımlayıp kavrayabilme.
2   SGAV yönteminin gelişimini değerlendirip, yorumlayabilme.
3   İletişimsel yaklaşım kavramını tanıyıp kavrayabilme.
4   Eklektizm yöntemini tanıyıp kavrayabilme.
5   Aksiyonel yöntem kavramını tanıyıp kavrayabilme.
6   Modern yöntemler başlığı altında bulunan yöntemlerin benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yöntem tanımı, oluşma süreçleri ve bileşenleri
2 SGAV yöntemi ve özellikleri
3 SGAV yöntemi ve özellikleri
4 SGAV yöntemi ve Fransızca öğretimi
5 İletişimsel yöntem ve özellikleri
6 İletişimsel yöntem ve özellikleri
7 İletişimsel yöntem ve Fransızca öğretimi
8 Arasınav
9 Eklektik yöntem ve Fransızca öğretimi
10 Aksiyonel yöntem ve özellikleri
11 Aksiyonel yöntem ve özellikleri
12 Aksiyonel yöntem ve Fransızca öğretimi
13 SGAV yöntemi ve iletişimsel yöntemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
14 Eklektik yöntem ve aksiyonel yöntemin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
15 Yılsonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Compte, C. (1993) La vidéo en classe de langue, Paris : Hachette
Courtillon, J. (2003) Elaborer un cours de FLE, Paris : Hachette.
Cuq, J-P. (2003) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde, Paris : CLE.
Cuq, J-P. et Gruca, I. (2005) Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble : Presses universitaires de Grenoble.
Galisson R. et Besse H. (1980) Polémique en didactique, du renouveau en question, Paris : CLE International.
Galisson, R. et Coste, D. (1976) Dictionnaire de didactique des langues, Paris : Hachette.
Germain, C. (1993) : Evolution de l enseignement des langues : 5000 ans d histoire, Paris : CLE International.
Martinez, P. (1996) La didactique des langues étrangères, Paris : Puf.
Puren, C, Bertocchini P, Costanzo, E. (1998) : Se former en didactique des langues, Paris, Edition Marketing.
Puren, C. (1991) : Histoire des méthodologies de l enseignement des langues, CLE International, Paris

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değişik kaynaklardan yararlanarak, öğretim yöntemleri üzerine tartışma, değerlendirme ve yorumlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ufuk.soglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 26 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1553555
ÖK.2553555
ÖK.3553555
ÖK.4553555
ÖK.5553555
ÖK.65553355555