DERS ADI

: ÖKLİD DIŞI GEOMETRİLERDE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5022 ÖKLİD DIŞI GEOMETRİLERDE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ŞUUR NİZAMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öklid Dışı Geometri Öğretim Yöntem ve Yaklaşımlarını Tanımak ve Uygulama Yapabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öklid dışı geometri öğretiminde temel kavramları bilme
2   Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramlara yönelik farklı öğrenme yöntemleri ve yaklaşımlarını kavrayabilme
3   Öklid dışı geometri öğrenme ortamlarını ve bu öğrenme ortamında kullanılabilecek farklı öğrenme araçlarını tanıma
4   Bir öklid dışı geometri kavramının öğretimi için öğrenme ortamı tasarlayabilme
5   Tasarladığı öğrenme ortamını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öklid dışı geometrilerin tanımlanması ve nasıl oluşturulduklarının araştırılması
2 Öklid dışı geometri ile Öklid geometrisi arasındaki farkların tartışılması
3 Öklid dışı geometride çalışmış Gauss, Bolyai, Lobachevski gibi ünlü matematikçilerin çalışmalarının incelenmesi
4 Öklid dışı geometrideki temel kavramların tartışılması.
5 Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik alan yazın yaklaşımların araştırılması.
6 Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik alan yazındaki yaklaşımların birbiri ile karşılaştırılması .
7 Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik alan yazındaki yaklaşımların farklı yönlerinin ortaya çıkarılması.
8 Ara Sınav
9 Öklid dışı öğrenme ortamının tasarlanması. Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik farklı yaklaşımların ortaya konulması, öğrenme ortamlarının tasarlanması.
10 Öklid dışı geometri öğretimindeki kavramların oluşturulmasına yönelik ortaya konan yaklaşımların ve tasarlanan öğrenme ortamının sunumu .
11 Yaklaşımların ve tasarlanan öğrenme ortamının lisans Öklid dışı geometri dersi kapsamında pilot uygulamasının yapılması.
12 Pilot uygulama sürecinin devamı.
13 Pilot uygulama sürecinin devamı ve sonuçlarının raporlaştırılması.Pilot uygulama sonuçlarının tartışılması.
14 Pilot uygulama sonuçlarının tartışılması.
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öklid Dışı Geometri Kitapları, Matematik Eğitimi Dergileri, Matematik Eğitimi İle İlgili Kitaplar, Bu Alanda Yapılmış Çalışmalar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suur.noglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Vize sınavına hazırlık 1 30 30
Final sınavına hazırlık 1 40 40
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 10 130
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 243

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15443
ÖK.23332
ÖK.32233
ÖK.42233
ÖK.53533