DERS ADI

: KİMYA EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5010 KİMYA EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARI SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencileri kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılabilecek yöntemler ve bu yanılgıları giderebilecek öğretim yöntemleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram yanılgıların tespitinde yöntemlerin nasıl kullanılabileceğini açıklayabilme
2   Kavram yanılgıların giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini açıklayabilme
3   Kavram yanılgıların giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini değerlendirebilme
4   Kavram yanılgıların giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini uygulayabilme
5   Kavram yanılgıların giderilmesinde kullanılabilecek öğretim yöntemlerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, kavram yanılgıları
2 Kimya eğitiminde kavram yanılgılarının yoğunlaştığı konular
3 Kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılan yöntemler: kavram testleri, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
4 Kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılan yöntemler: görüşmeler, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
5 Kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılan yöntemler: kelime ilişkilendirme testleri, dallanmış ağaç, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
6 Kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılan yöntemler: kavram haritaları, çizimler, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
7 Kavram yanılgılarını tespit etmede kullanılan yöntemler: kavram haritaları, çizimler, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
8 Ara sınav
9 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: Modelleme ve model çeşitleri, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
10 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: Modelleme ve model çeşitleri, analojiler ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
11 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: kavramsal değişim metinleri, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
12 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: kavramsal değişim metinleri,ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
13 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: kavram karikatürleri,V-diyagramları ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
14 Kavram yanılgılarını giderme stratejileri: kavram karikatürleri, V- diyagramları, ulusal ve uluslar arası çalışmalardan örnekler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Wandersee, J.H., Mintzes, J.J., and Novak, J.D. (1994) Research on Alternative Conceptions in Science. In Gabel, D.L. Handbook of Research on Science Teaching and Learning. New York: MacMillan Pub. Com.
2- Hans-Dieter Barke ,Al Hazari, Sileshi Yitbarek (2009).Misconceptions in Chemistry: Addressing Perceptions in Chemical Education .Berlin: Springer.
3-J.K. Gilbert,Onno de Jong, Rosária Justi, David F. Treagust and Jan H. van Driel. (2002).Chemical Education: Towards Research-based Practice (Contemporary Trends and Issues in Science Education), Netherlands: Kluwer Academic Publishers

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Çoktan seçmeli sınav, Uzun cevaplı yazılı sınav, Ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555
ÖK.2555555
ÖK.3555555
ÖK.454555555
ÖK.554555555