DERS ADI

: TEKNOLOJİYE DAYALI KİMYA ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5005 TEKNOLOJİYE DAYALI KİMYA ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilerin kimya ve fen eğitiminde teknoloji kullanımı konusunda farkındalıklarının artırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde teknolojinin yerini kavrayabilme
2   Teknoloji okur-yazarlığı konusunda bilinçlenebilme
3   Bilgisayar teknolojisini kullanarak ders materyali geliştirebilme
4   Web tabanlı eğitim konusunda beceri kazanabilme
5   Teknoloji destekli eğitim konusunda literatürü takip edebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Literatür taraması
2 Literatürdeki kavramların değerlendirilmesi
3 Eğitimde teknoloji
4 Teknoloji dünyasında eğitim; bilişsel kavramada teknolojik gereçlerin yeri
5 LOGO ve Kontrol teknolojisinin öğrenme ve öğretmede kullanılması
6 Bilgisayar ortamında öğrenme ve öğretme
7 Çoklu medya kullanımı, kavram haritalarının çoklu medya ortamında incelenmesi
8 Ara sınav
9 Bilgisayar ortamı ve öğrenme, web tabanlı öğrenmeye giriş
10 Bilgi teknolojisi ve öğretmen eğitimi
11 Öğretmen ve teknoloji okur-yazarlığı
12 Aktif öğrenmenin yapılandırılmasında teknolojiden yararlanma
13 Okullarda teknolojiye dayalı çoklu öğretim ortamının oluşturulması, ölçme, testler
14 İleri dönük pratik öneriler
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) The knowledge medium: designing effective computer-based learning environments , G.A. Berg, ISBN-10: 1591401038, ISBN-13: 978-1591401032, Information Science Publishing, 2002.
2) Education and Technology: Key Issues and Debates , N. Selwyn, ISBN-10: 1441150366, ISBN-13: 978-1441150363, Continuum International Publishing Group, 2011.
3) Preparing to Use Technology: A Practical Guide to Curriculum Integration (2nd Edition) ,
B. W. O'Bannon, K. Puckett, ISBN-10: 0135084210, ISBN-13: 978-0135084212, 2009.
4) Assistive Technology: Access for All Students (2nd Edition) , L. A. Beard, L. Bowden Carpenter, L. Johnston, ISBN-10: 0137056419, ISBN-13: 978-0137056415,Pearson, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, sunum ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 15 45
Sunum Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 210

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.145
ÖK.2554434
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.555555