DERS ADI

: KİMYA EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5007 KİMYA EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı kimya konularında karşılaşılan kavram yanılgılarını ve bunların giderilme stratejileri bilmek. Ayrıca, bunları bir kimya konusunda karşılaşılan kavram yanılgılarını gidermek için kullanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram ve kavram yanılgılarını tanımlayabilme
2   Kavram ve kavram yanılgılarının kimya öğretimindeki önemini kavrayabilme
3   Kimya konularında yaygın olarak karşılaşılan kavram yanılgılarını bilme
4   Kavram yanılgılarının nasıl gidereceğini kavrayabilme
5   Kavram yanılgılarının giderilme stratejilerini bilme
6   Aktif öğrenme modelini bir kimya konusu için uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimya ders konularının dizinimi ve ilişkilendirme
2 Bir kimya ders konusu öğrenme başarısında etkin faktörler
3 Kavram öğretimi ve önemi
4 Kimya dersinde yaşanan kavram yanılgıları
5 Kimya kavramlarında yanılgı giderme stratejileri-I
6 Kimya kavramlarında yanılgı giderme stratejileri-II
7 Kimya kavramlarında yanılgı giderme stratejileri-III
8 Vize
9 Kimya konularında aktif öğrenme
10 Bir kimya konusunda aktif öğrenme modellerinden uygulamalar
11 Bir kimya konusunda aktif öğrenme yöntemlerinden uygulamalar
12 Bir kimya konusunda aktif öğrenme tekniklerinden uygulamalar
13 Geliştirilen materyallerin değerlendirilmesi-I
14 Geliştirilen materyallerin değerlendirilmesi-II
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Taber, K. (2002) Chemical Misconceptions (Part 1): Prevention, Diagnosis, and Cure Royal Society of Chemistry.
Yardımcı kaynaklar: Llewellyn, D. (2004). Teaching High School Science Through Inquiry: A Case Study Approach. Corwin Pres
Keely, P., Eberle, F., Farrin, L., and Olliver, L. (2008). Uncovering Students Ideas in Science, Vol 1, 2 and 3, NSTA Pres.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, işbirlikli öğrenme yöntemi, bilgisayar destekli öğretim yöntemi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasar.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 3 10 30
Ödev Hazırlama 3 20 60
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.2355
ÖK.3533
ÖK.453322242
ÖK.5533
ÖK.655