DERS ADI

: ANALİTİK KİMYADA TEMEL KAVRAMLAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMK 5021 ANALİTİK KİMYADA TEMEL KAVRAMLAR SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Analitik kimya ile ilgili kavramların verilmesi ve çeşitli tekniklerle geliştirilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analitik kimyadaki kavramları anlayabilme
2   Analitik kimya kavramlarını sınıflandırabilme
3   Analitik kimya kavramlarını ilişkilendirebilme
4   Analitik kimya kavramları arasındaki ilişkileri oluşturmada uygun teknikleri belirleyebilme
5   Anlam çözümleme tabloları, kavram ağları, zihin haritaları, kavram haritaları ve kavramsal değişim metinlerini hazırlayabilme
6   Analitik kimya alanındaki ulusal ve uluslar arası gelişmelerin farkında olabilme
7   Analitik kimya literatürünü takip edebilme ve yorumlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Literatür taraması
2 Analitik Kimyada kavramlar ve öğrenilmesi
3 Analitik Kimyada kavram geliştirme süreçleri
4 Analitik Kimyada kavramların sınıflandırılması
5 Analitik Kimyada kavramların aşamalılığı
6 Analitik Kimyada kavramları ilişkilendirme
7 Analitik Kimyada anlam çözümleme tabloları
8 Ara sınav
9 Analitik Kimyada kavram ağları ve örnekler
10 Analitik Kimyada zihin haritaları
11 Analitik Kimyada zihin haritası örnekler
12 Analitik Kimyada kavram haritaları
13 Analitik Kimyada kavram haritası örnekleri
14 Analitik Kimyada kavramsal değişim metinleri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Basic concepts of Analytical Chemistry, S.M. Khopkar, New Age Science, ISBN: 978 1 906574 00 0, 2008.
2) Applied Concept Mapping: Capturing, Analyzing, and Organizing Knowledge, Brian M. Moon (Editor), Robert R. Hoffman (Editor), Joseph D. Novak (Editor), Alberto J. Cañas (Editor), ISBN-10: 1439828601; ISBN-13: 978-1439828601, CRC press, Taylor & Francis Group, 2011.
3) Reconsidering Conceptual Change: Issues in Theory and Practice , Margarita Limón (Editor), L. Mason (Editor), ISBN-10: 9048159679; ISBN-13: 978-9048159673, Kluwer Academic publishers, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması, sunum ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 11-12 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 180

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1544
ÖK.2544
ÖK.355443
ÖK.4545
ÖK.544455
ÖK.65534544
ÖK.75534544