DERS ADI

: RADYOEKOLOJİ VE ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMF 5036 RADYOEKOLOJİ VE ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR MUSTAFA BAKAÇ

Dersi Alan Birimler

Fizik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimde radyasyon ve radyoaktiviteyi anlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını söyleyebilme
2   Radyoaktivite öğreniminde aktif öğrenme yöntemlerini söyleyebilme
3   Radyasyonun, radyasyon tiplerinin, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarının günlük yaşamla
4   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki
5   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimde radyasyon ve radyoaktivite nedir
2 Radyoaktivite konusunda genel konuların incelenmesi.
3 Radyoaktiviteyi sunmak ve tartışmak. Bir rapor hazırlamak
4 Orta öğretimde radyoaktivite konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
5 Orta öğretimde radyoaktivite konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
6 Lisans öğretiminde radyoaktivite konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
7 Lisans öğretiminde radyoaktivite konuları nasıl öğretiliyor Alanyazın incelemesi.
8 Arasınav
9 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (laboratuarda)
10 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (laboratuarda)
11 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (sınıfta)
12 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (sınıfta)
13 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (açık alanda)
14 Radyoaktiviteyi öğrenme ve öğretmede aktif öğrenme yöntemleri (açık alanda)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

N. Tsoulfanidis. 1993. Radyasyonun ölçülmesi ve deteksiyonu. Hemisphere Publishing Corporation.
K. S. Krane. Çeviren B. Şarer. 2001. Nükleer Fizik II. Palme yayınları
J. Farkas.2001. Gıda Işınlanması: Teori ve uygulamalar. Wiley/ Interscience yayınları
N. Dyson, 1993. Tıp ve Biyolojide Uygulamaları ile Radyasyon Fiziği, Ellis Harward Yayınları
İnternet

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

e posta: mustafa.bakac@deu.edu.tr Tel ofis: 0232 3012382

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 7 3 21
Sunum Hazırlama 7 3 21
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1533543
ÖK.2535543
ÖK.3535543
ÖK.4535555453
ÖK.55355443