DERS ADI

: MATEMATİK EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMALAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 5021 MATEMATİK EĞİTİMİNDE NİCEL ARAŞTIRMALAR SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerine nicel araştırma yoluyla elde edilen verilerin SPSS programı ile istatistiksel değerlendirilmesini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   SPSS programı ile betimsel istatistik işlemlerini yapabilir.
2   Parametrik olan testlerin analizlerini yapabilir.
3   Parametrik olmayan testlerin analizlerini yapabilir.
4   Varyans analizi yapabilir.
5   Değişkenler arasındaki uyumu inceleyebilir.
6   Değişkenler arasındaki ilişkiyi tahminleyip yorumlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 SPSS Paket Programının kullanımı ve betimsel analizlerin yapılması
2 SPSS ile betimsel analizlerin yapılması ve yorumlanması
3 SPSS paket programında parametrik testlerin analizleri
4 SPSS paket programında parametrik testlerin analizleri
5 SPSS paket programında parametrik testlerin analizleri
6 SPSS paket programında parametrik olmayan testlerin analizleri
7 SPSS paket programında parametrik olmayan testlerin analizleri
8 Ara Sınav
9 SPSS paket programında varyans analizi; ki-kare (chi-square) analizi; regresyon ve korelasyon analizlerinin yapılması
10 SPSS paket programında ki-kare analizi
11 SPSS paket programında korelasyon
12 SPSS paket programında regresyon
13 SPSS Paket Programlar ile ilgili öğrenci uygulamaları ve makale incelemesi
14 SPSS Paket Programlar ile ilgili öğrenci uygulamaları ve makale incelemesi
15 SPSS Paket Programlar ile ilgili öğrenci uygulamaları ve makale incelemesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hasgür, İbrahim (2002) . Matematiksel İstatistik. Seçkin Yayıncılık.
Tekin, V. Nadir (2006) İstatistiğe Giriş. Seçkin Yayıncılık
Büyüköztürk, Şener (2006). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum. 6. Baskı. Pegem Yayıncılık, Ankara.
Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Bökeoğlu, Ö.Ç. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. 2. Baskı. Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 10 140
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 207

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15434534
ÖK.25434534
ÖK.35434534
ÖK.4544534
ÖK.5544534
ÖK.6544534