DERS ADI

: İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5010 İNSAN, ÇEVRE VE FEN EĞİTİMİ SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR TEOMAN İSMAİL KESERCİOĞLU

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre bilincinin oluşmasında insan faktörünün önemini ve sürdürülebilir çevre eğitiminin fen eğitimindeki rolünü kavrayabilmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanın çevre üzerindeki etkilerinin neler olabileceği bilgisi
2   Çevre bilincinin önemini kavrayabilme
3   İnsan, çevre ve fen eğitimi arasında ilişki kurabilme
4   Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından çeşitli programları karşılaştırıp değerlendirebilme
5   İnsanın yaşadığı ortamın onun çevresini oluşturduğunu kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2 Fen eğitiminde insan ve çevrenin önemi
3 Çevre ve insan arasındaki denge
4 İnsanların çevre üzerine etkilerinin incelenmesi
5 İnsan ve çevre kavramlarının ilköğretim müfredatındaki yeri
6 Fen eğitiminde çevre kavramlarını öğretme ve öğrenme süreçleri
7 Çevre kirliliği üzerine insan etkilerinin tartışılması
8 Ara Sınav
9 Sürdürülebilir çevre için fen eğitiminin rolü nedir
10 Yurtdışındaki ilköğretim okullarında nasıl çevre eğitimi verilmektedir Araştırma.
11 Türkiye ve diğer ülkelerin ilköğretim okullarında verilen çevre eğitimlerinin karşılaştırılması Araştırma makalesi sunumu Araştırma makalesi sunumu Yarıyıl Sonu Sınavı
12 Fen eğitiminde çevre bilincinin kazandırılması için ne gibi stratejiler izlenmelidir Araştırma.
13 İnsan faktörünün çevreye verdiği zararlar eğitim yoluyla nasıl giderilebilir Öğrencilerle tartışma.
14 Araştırma makalesi sunumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Demirsoy A (1982). İnsan ve Çevre. Türkiye Çevre Sorunları Vakfı Yayınları; Önder Matbaası
2.Kocataş, A (1992)Ekoloji-Çevre Biyolojisi. Ege Üniv. Fen Fak. Kitaplar Serisi. No:142 Ege Üniv. Matbaası
3.Keleş R (1997). İnsan Çevre Toplum İmge Kitabevi. Bursa.
4.Akman Y (2000). Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme Yayıncılık
5.Çevre ve fen eğitimi ile ilgili yayınlanmış makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Literatür araştırması ve sunumu, soru-cevap, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste geliştirdikleri sunum örnekleri final sınavı içerisine eklenerek değerlendirilecektir

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yasemin.gunay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 20 40
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1442
ÖK.2433
ÖK.32343
ÖK.4434
ÖK.52442