DERS ADI

: BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5021 BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ ÖĞRETİMİ SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT GÜL ÜNAL ÇOBAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik materyal, ölçme aracı ve öğrenme ortamları tasarlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimin nasıl işlediğini anlama.
2   Bilimsel çalışmaların ürünlerini tanıma.
3   Temel ve üst düzey bilimsel süreç becerilerini anlama.
4   Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik materyaller ve öğrenme ortamları tasarlama.
5   Bilimsel süreç becerilerini inceleyen ölçme ve değerlendirme araçları.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim Nedir Bilim insanı nasıl çalışır Bilimsel çalışmaların özellikleri ve ürünleri: içerik yöntem. Bilimsel yöntem nedir
2 Bilimsel süreç becerileri: temel ve üst düzey
3 Gözlem yapma-sınıflandırma
4 Bilimsel iletişim kurma
5 Ölçme, Tahmin ve çıkarımda bulunma
6 Hipotez kurma ve değişkenleri belirleme ve kontrol etme
7 Veri toplama, yorumlama
8 ARA SINAV
9 Sonuca ulaşma-model kurma
10 Bilimsel süreç beceriler nasıl geliştirilir: örnek materyal tasarımı
11 Bilimsel süreç beceriler nasıl geliştirilir: örnek materyal tasarımı
12 Bilimsel süreç beceriler nasıl ölçülür ve değerlendirilir: örnek materyal tasarımı
13 Bilimsel süreç beceriler nasıl ölçülür ve değerlendirilir: örnek materyal tasarımı
14 Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenme ortamı tasarımı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergin, Ö., Şahin-Pekmez, E., Öngel-Erdal, S., (2005). Kuramdan Uygulamaya Deney Yoluyla Fen Öğretimi [From theory to practise science teaching through experimenting] Dinazor Kitabevi, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
Gott, R. & Duggan, S. (2003). Understanding and Using Scientific Evidence. Sage Publications.
Martin, D.J. (1997). Elementary Science Methods. Delmar Publishers.
Harlen, W. (1988). The Teaching of science in Primary Schools. 2nd ed. David Fulton Publishers.
Harlen, W. (1999). Purposes and Procedures for Assessing Science Process Skills. Assessment in Education, 6, 1, 129-144.
Millar, R. (1991). A Means to an End: The Role Of Processes in Science Education. In: B., E. Woolnough (Ed). The Role and Reality of Practical Work in School Science. Open University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 13 5 65
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545