DERS ADI

: FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE GÖRSEL ÖĞRENME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İFE 5027 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE GÖRSEL ÖĞRENME SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu derste fen eğitiminde görsel öğrenme stilinin önemi ortaya konması, kavram ve zihin haritalama tekniklerinin görsel öğrenme aracı olarak tanıtılması, görsel öğrenme ile teknoloji ilişkilendirilmesi, fen ve teknoloji, ders kitaplarının görsel öğrenme açısından incelenmesi, fen ve sanat ilişkisinin görsel öğrenmeyle irdelenmesi, grafik tasarım ve modelleme tekniklerinin görsel öğrenme stilinde kullanılması hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde görsel öğrenmenin tanımını yapabilecek
2   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde görsel öğrenmenin öğrenme stili olduğunu farkında olabilecek
3   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde görsel öğrenmeyi yapılandırmacı kuramla ilişkilendirebilecek
4   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde görsel öğrenmeyi bilgisayar ve medya programlarıyla kullanabilecek
5   Öğrenciler Fen ve Teknoloji ders kitaplarını görsel öğrenme açısından değerlendirebilecek
6   Öğrenciler Fen bilgisi eğitimi ve görsel sanat ilişkisini anlayabilecek
7   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde grafik tasarlama ve model geliştirebilecek
8   Öğrenciler Fen bilgisi eğitiminde görsel ölçme ve değerlendirme becerilerini geliştirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bir öğrenme stili olarak görsel öğrenmeye giriş, Görsel öğrenmenin yapılandırmacı kuramda yeri
2 Görsel öğrenmenin bilişsel etkileri, beyin ve zeka ile ilişkisi
3 Bir görsel öğrenme aracı olarak kavram ve zihin haritalama tekniklerinin kullanımı
4 Bir görsel öğrenme aracı olarak kavram ağları ve kavram çözümleme tablolarının kullanımı
5 Bir görsel öğrenme aracı olarak kavram karikatürlerinin kullanımı
6 Video, kamera gibi medya oynatıcı ve kaydedici araçların görsel öğrenmede kullanımı
7 Ara sınav
8 Web tasarım, sosyal paylaşım ağlarının görsel öğrenmeye etkileri
9 Animasyon ve simulasyon programlarının görsel öğrenme aracı olarak kullanımı
10 Fen ve Teknoloji ders kitaplarının görsel öğrenme açısından değerlendirilmesi
11 Fen ve Sanat bütünlüğünde görsel öğrenme
12 Görsel ölçme ve değerlendirme
13 Fen eğitiminde grafik tasarım ve modelleme
14 Proje Sunumları
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gilbert, J.K.(2005). Visualization in Science Education, Springer.
Pauwels, L.(2006). Visual Cultures of Science, Dartmouth College Press.
Boydak, A. (2006). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Ara sınav, Final sınavı, Dönem raporu, araştırma raporu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi mesai saatleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 203

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14543
ÖK.24543
ÖK.34543
ÖK.44543
ÖK.54543
ÖK.64543
ÖK.74543
ÖK.84543