DERS ADI

: BECERİ EDİNİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5044 BECERİ EDİNİMİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ERKUT KONTER

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yüksek lisans adaylarının, beceri edinimine ilişkin bilgilerini derinleştirmelerine, bu konuda becerilerini geliştirmelerine ve kullanmalarına yardımcı olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beceri edinimiyle ilgili temel kavramları, teorik yaklaşımları kavrama ve kullanabilme.
2   Teknik, taktik ve mental beceri öğrenimine ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
3   Beceri öğreniminde kontrol ve beynimize ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.
4   Yetenek arama ve beceri geliştirmeyle ilgili bilgileri kavrama ve kullanabilme.
5   Beceri öğreniminde önceleme, transfer, motor programlar, motivasyon, stres, kaygı, dikkat ve konsantrasyona ilişkin bilgileri kavrama ve kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beceri öğreniminin tarihsel gelişimi. Temel kavramlar: hareket, yetenek, beceri, öğrenme, performans, motor, motor öğrenme, motor yetenek, motor beceri, motor kontrol, motor gelişim, motor algı, psikomotor vb.
2 Motor beceriler ve sınıflandırılması, Beceri öğreniminde araştırma yöntemleri ve hareketin ilkeleri
3 Teknik, taktik, mental beceriler ve Motivasyon
4 Uyarılma, kaygı ve öz düzenleme
5 Hareketi kontrol etme ve beynimiz
6 Kişisel farklılıklar
7 Vize
8 Motor beceri öğreniminin aşamaları
9 Motor programlar
10 Dikkat ve konsantrasyon
11 Bilgiyi işlemden geçirme, bellek ve geri bildirim
12 Karar verme, reaksiyon zamanı ve öncelleme
13 Öğrenmede transfer
14 Yetenek arama ve geliştirme
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Christina, R. W. Corcos, D. M. (1988). Coaches Guide to Teaching Sport Skills. IIIinois: Human Kinetics.
Latash, M. L. Lestienne, F. (2006). Motor Control and Learning. NewYork: Springer.
Gallahue, L. D. (2002). Classifying Movement Skills: One and Two Dimensional Models. 7. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, 27-29 Ekim, Antalya.
Gallahue, L. D. Omzun, J. C. (2005). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. US: Brown and Benchmark Publishers.
Gould, D. Chung, Y. (2004). Self-Regulation Skills in Young, Middle, and Older Adulthood. In. M. R. Weiss (Ed.). Developmental Sport and Exercise Psychology, A Lifespan Perspective. Morgantown: Fitness Information Technology,Inc.pp.183-402.
Gökmen, H. Karagül, T. Aşçı, F. H. (1995). Psikomotor Gelişim. Ankara: Yayın No: 139. TC.Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

erkut.konter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 18 18
Vize Sınavına Hazırlık 2 18 36
Final Sınavına Hazırlık 2 18 36
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1355353343355
ÖK.245533334353
ÖK.3544533443
ÖK.45444444443
ÖK.55434344