DERS ADI

: SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE YARATICI YAZIM ÇALIŞMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5054 SINIF ÖĞRETMENLİĞİNDE YARATICI YAZIM ÇALIŞMALARI SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İLYAS YAZAR

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yaratıcılıktan hareketle öğrencilerin düşünme, yorumlama ve sentezleme becerileri ile yaratıcı yazma çalışmalarından yararlanarak yazma becerilerinin gelişmesini sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcılık ve yaratıcılıkla ilgili kavram bilgisi
2   Yaratıcı yazma yöntem ve tekniklerini açıklayabilme ve uygulayabilme
3   Yaratıcı yazma çalışmalarından örnekler sunabilme
4   İlköğretim programını yaratıcı yazma bakış açısıyla değerlendirebilme ve inceleyebilme
5   Metinleri yaratıcı bakış açısıyla inceleyip ve değerlendirme becerisine sahip olabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtılması ve Giriş
2 Yaratıcılık ve Yaratıcılıkla İlgili Temel Kavramlar
3 Yaratıcı Yazma
4 Yaratıcı Yazma ile İlgili İlkeler ve Yöntemler
5 Yaratıcılık ve Özgünlük
6 Edebî Türlerde Yaratıcılık
7 Yaratıcı yazma Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Sınıf Öğretmenliği Müfredat Metinlerinde Yaratıcılık
10 Sınıf Öğretmenliği Müfredat Metinlerinde Yaratıcılık
11 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
12 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
13 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
14 İlköğretim Programında Yaratıcı Yazmaya Yönelik Uygulamalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gündüz, S. (2003). Öykü ve Roman Yazma Sanatı. İstanbul: Toroslu Kitaplığı
Oral.G. (2008).Yine Yazı Yazıyoruz. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Üstündağ, T. (2006). Yaratıcılığa Yolculuk. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar (uzun ve kısa cevaplı), Çoktan seçmeli testler

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Dr. İlyas YAZAR
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi
Buca-İZMİR
Web: www.ilyasyazar.com
E-Posta: i.yazar@deu.edu.tr
Tel (iş) +90 232 3012151

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 10 100
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15535525553454233
ÖK.25424525542343222
ÖK.34113415333452132
ÖK.45524425542343222
ÖK.54223425333452232