DERS ADI

: UZMANLIK ALANI DERSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5098 UZMANLIK ALANI DERSİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır.
2   Akademik düşünme becerilerini içselleştirir
3   Bilimsel araştırma sürecini açıklar
4   Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler
5   Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar.
6   Gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi
2 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8 Arasınav
9 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegema Yayıncılık.
Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis : an eExpanded Sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, proje, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Kitap Okuma 13 1 13
1 25 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 86

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14234234445
ÖK.24334234445
ÖK.34334234445
ÖK.44234234445
ÖK.54334234445
ÖK.64234234445