DERS ADI

: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ORFF YAK. MÜZİK EĞİTİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İOÖ 5012 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİNDE ORFF YAK. MÜZİK EĞİTİMİ SEÇMELİ 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT GÜZİN ÖZYILMAZ AKAMCA

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

: Okul öncesi öğretmen adaylarına Orff-Schulwerk le ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖÇ 1. Orff-Schulwerk in yaratıcısı Carl Orff un sanat yaşamını bilir.
2   ÖÇ 2. Orff-Schulwerk in temel felsefesini bilir.
3   ÖÇ 3. Orff-Schulwerk felsefesinin gelişim kuramlarıyla ilişkisini kurar.
4   ÖÇ 4. Orff-Schulwerk in okulöncesi eğitimdeki önemini kavrar.
5   ÖÇ 5. Orff-Schulwerk temelli dersler planlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Carl Orff un sanat yaşamı.
2 Orff-Schulwerk in temel felsefesi.
3 Orff-Schulwerk in dayandığı gelişim kuramları.
4 Okulöncesi dönemi çocuklarının bilişsel, psikomotor ve duyuşsal özellikleri ile Orff-Schulwerk ilişkisi.
5 Orff-Schulwerk in temel ögeleri.
6 Rtim, konuşma ve hareket ilişkisi.
7 Orff-Schulwerk te taklit, gözlem ve deneyim süreci.
8 Arasınav
9 Taklit, gözlem ve deneyim sürecinden yaratıcılığa ulaşma.
10 Ritmik, melodik ve oyun doğaçlamaları.
11 Öyküden müzikli dramatizasyona gitme.
12 Ritmik, melodik ve oyun doğaçlamaları planlayabilme.
13 Müzikli dramatizasyon planlayabilme.
14 Orff-Schulwerk temelli sınıf içi etkinlikler planlayabilme.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Warner, B. (1991). Orff-Schulwerk, Applications for the Classroom. USA: Prentice-Hall, Inc.
2. Haselbach, B. (1976). Improvisation, Dance, Movement. Stuttgart: Ernst Klett.
3. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2007). The Effects of Orff-Schulwerk on Music Education and Motivational Processes in Primary Education Music Lessons, Im Dialog-In Dialogue. Ed. Haselbach-Grüner-Salmon, sf: 102-119, Germany: Schott.
4. Meyers, C.& Jones, T. B. (1993). Promoting Active Learning Strategies for the College Classroom. San-Francisco: Jossey-Bass Publishers.
5. Bilen, S. & Özevin, B. & Uçal, C. E. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Müzik
Eğitimi Yayınları, Ankara.
6. Zachopolou, E. & Vassiliki, D. (2003) Application of Orff and Dalcroze Activities in Preschool Children: Do They Affect the Level of Rhythmic Ability , Physical Educator, sayı: 60.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

: Orff-Schulwerk, Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, proje, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 ODV Ödev
3 YSS Yıl Sonu Notu
4 BNS BNS YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YSS * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütSonuBaşarıNotu YIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sermin.bilen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 2 4
Ödev Hazırlama 5 8 40
Sunum Hazırlama 5 5 25
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14444
ÖK.24444
ÖK.34444
ÖK.44444
ÖK.54444