DERS ADI

: UZMANLIK ALANI DERSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5098 UZMANLIK ALANI DERSİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖMER İNCE

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Lisansüstü öğrencilerin analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme becerilerini problem çözme becerileriyle birleştirerek yapacakları tezlerde akademik ve bilimsel ortama katkı sağlayabilecekleri tez konusu ve yöntembilim konusunda gelişim sağlamalarına katkıda bulunmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler bir tezde bulunması gereken genel özellikleri tanır.
2   Akademik düşünme becerilerini içselleştirir.
3   Bilimsel araştırma sürecini açıklar.
4   Konusuyla ilgili bilimsel ve akademik çalışmaları izler.
5   Yaptığı araştırmaya dayalı bir bilimsel raporu istendik format ile hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma alanına giriş ve çalışma alanının önemi
2 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
3 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8 Ara sınav
9 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14 Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kumaravadivelu, B. (2006). Understanding Language Teaching. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. London.
Richards, J., Rodgers, T. (2001) Approaches and Methods to Language Teaching. Cambridge University Pres. UK.
Demirel, Ö. (2008) Yabancı Dil Öğretimi. Pegem Akademi. Ankara.
Kuzgun, Y., Deryakulu, D. (Eds). (2006). Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
Çepni, S. (2009).Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon.
Gündüz, O., Şimşek, T. (2011). Yazma Eğitimi. Grafiker Yayınları. Ankara.
Özbay, M. (2010). Dinleme Eğitimi. Öncü Kitap. Ankara.
_________ (2011). Okuma Eğitimi. Öncü Kitap. Ankara
_________ (2008). Özel Öğretim Yöntemleri I. Öncü Kitap. Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

omer.ince@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 10-11

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 6 1 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 64

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.151111151
ÖK.251111151
ÖK.351111151
ÖK.451111151
ÖK.551111151