DERS ADI

: ÇAĞDAŞ TÜRK NESRİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5005 ÇAĞDAŞ TÜRK NESRİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yenileşme dönemi Türk edebiyatında nesir alanındaki çalışmaların gelişim sürecini kavratmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çağdaş Türk nesrini tanımak
2   Tanzimat la birlikte edebiyatımıza giren türleri tanımak.
3   Fikir Yazıları ile birlikte gezi, anı gibi türlerin seçkin örneklerini görebilmek.
4   Hikâye, Roman ve Tiyatrodaki gelişim çizgisini takip edebilmek.
5   Çağdaş Türk Nesri nin örnek metinleri üzerinde fikir yürütmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanzimat Sonrası Türk Nesrine Genel Bir Bakış. Gazete ve Gazeteciliğe Bağlı Türler (Makale, Eleştiri, Fıkra, Sohbet, Röportaj) Üzerine Düşünceler.
2 Edebiyatımızda Gezi, Hatıra ve Mektup.
3 Klâsik Vak a Hikâyeleri (Halit Ziya, Ömer Seyfettin, Refik Halit vb.).
4 Modern (Durum, An) Hikâyeler (Sait Faik, Memduh Şevket vb.).
5 Roman Çevirileri ve Roman Türünün Edebiyatımızdaki İlk Örnekleri.
6 Roman Türleri (Psikolojik, Tarihsel, Egzotik ).
7 Cumhuriyetten Günümüze Türk Romanı ve Temsilcileri (Peyami Safa, Yaşar Kemal, Oğuz Atay, Orhan Pamuk vb.).
8 Arasınav
9 Cumhuriyet Sonrası Türk Tiyatrosundaki Çalışmalar ve Temsilcileri (Turan Oflazoğlu, Haldun Taner, Recep Bilginer).
10 Fikir Yazılarından Örnekler (Nurullah Ataç, Sabahattin Eyuboğlu, Suut Kemal Yetkin vb.).
11 Son Dönem Hikâyecilerimizden Örnekler (Selim İleri, Mustafa Kutlu, Cemil Kavukçu, Tomris Uyar vb.).
12 Çağdaş Türk Romanı Üzerine Düşünceler.
13 Postmodern Roman (Orhan Pamuk, İhsan Oktay Anar, Hasan Ali Toptaş, Latife Tekin vb.).
14 Çağdaş Türk Nesrinin Genel Olarak Değerlendirilmesi.
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Cevdet Kudret, Örneklerle Edebiyat Bilgileri (1-2).
2. René Wellek, Austin Warren, Edebiyat Biliminin Temelleri.
3. Mehmet Kaplan, Edebiyat Üzerine Araştırmalar( 1-2).
4. Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler.
5. Nihat Sami Banarlı, Resimli Türk Edebiyatı Tarihi (1-2).
6. Berna Moran, Edebiyat Eleştiri ve Kuramları.
7. İlhan Genç, Edebiyat Bilimi.
8. Metin And, 50 Yıllın Türk Tiyatrosu.
9. Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman.
10. Gencay Şaylan, Postmodernizm.
11. Düşüncede, Edebiyatta, Sanatta Modernizmden Postmodernizme Hece Özel Sayısı.
12. Hece. Mektup Özel Sayısı .
13. Hece. Eleştiri Özel Sayısı.
14. TDK Güzel Yazılar/ Gezi- Hatıra, Mektuplar, Denemeler Röportajlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, Tartışma, Soru- Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hüseyin.tuncer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 168

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.114225322
ÖK.214225322
ÖK.314225322
ÖK.414225322
ÖK.514225322