DERS ADI

: TEMEL DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5038 TEMEL DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Temel dil becerilerini tanımak, geliştirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel dil becerilerinin Türkçe öğretimindeki yerini kavramak
2   Okullarda temel dil becerilerini uygulanışını kavramak
3   Temel dil becerilerini etkileyen öğeleri bilmek
4   Temel dil becerilerini geliştirme yöntem ve tekniklerini bilmek
5   Temel dil becerilerini geliştirme etkinliklerin uygulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okuma becerisi
2 Okumanın öğeleri
3 Dinleme becerisi
4 Dinleme becerisinin Türkçe öğretim programındaki yeri
5 Konuşma becerisi
6 Konuşma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
7 Hazırlıklı-hazırlıksız konuşma etkinlikleri
8 Ara sınav
9 Yazma becerisi
10 Yazma becerisini geliştirme yöntem ve teknikleri
11 Görsel okuma ve görsel sunu
12 Şiir ve öğretimi
13 Dilbilgisi öğretimi
14 Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. ADALI, Oya (1983). Anadili Olrak Türkçe Öğretimi , Dil Öğretimi Özel Sayısı, TDK. SAYI: 379-380
2. AKSAN, Doğan (1998 ve 2000) Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
3. AKSAN, Doğan (1987) Türkçenin Gücü. Ankara: İş Bankası Yayınları.
4. AKYOL, Hayati (2001). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
5. BAYMUR, Fuat (1968). Türkçe Öğretimi. İstanbul: İnkılâp Kitap Evi.
6. CALP, Mehrali (2005). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Konya: Eğitim Kitabevi.
7. CEMİLOĞLU, Mustafa (2001). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayınları.
8. CHOMSKY, Naom (1988). Language and Problems of Knowlwdge: The ManaguaLectures. Cambridge: MIT Pres.
9. DEMİREL, Özcan (1996). Türkçe Programı ve Öğretimi. Ankara: Usem Yayınları.
10. DÖKMEN, Üstün (1994). Okuma Becerisi, İlgisi ve Alışkanlığı Üzerine Psikososyal Bir Araştırma. Ankara: Meb Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, Soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulmira.kuruoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.133221235
ÖK.233221235
ÖK.333221235
ÖK.433221235
ÖK.533221235