DERS ADI

: TEMEL EDEBİYAT KURAM VE YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TRE 5009 TEMEL EDEBİYAT KURAM VE YÖNTEMLERİ SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Edebiyatın dayandığı temeller ve edebiyat kuramları hakkında bilgi kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Edebiyatın kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur.
3   Edebi akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
4   Edebiyat toplulukları hakkında bilgi sahibi olur.
5   Edebi türler hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Edebiyat tarihi nedir
2 Edebiyat ve Edebiyat Tarihi İslam Öncesi Türk Edebiyatı, Türk destanları. (8.yy.-10. yy)
3 Sözlü Edebiyat Ürünleri, Yazılı Edebiyat Ürünleri. Türk Edebiyatı
4 İslam (11.-12.yy) Kutadgu-Bilig, Divan-ı Lügat-it Türk, Divan-ı Hikmet, Hiybet'ül Hakayık'ın tıpkı basımından seçilmiş.
5 13. yüzyıl. Türk Edebiyatı (Divan-Halk Edebiyatı)
6 Tasavvuf Edebiyatı (Yunus Emre)
7 14. yüzyıl Türk Edebiyatı (Gülşehrî, Karagöz, Meddah Hikayeleri)
8 Ara Sınav
9 15. Yüzyıl Türk Edebiyatı (Dede Korkut Hikâyeleri, Ali Şir Nevai, vb.)
10 16. Yüzyıl Türk Edebiyatında Fuzuli, Köroğlu, Pir Sultan Abdal vb)
11 17. Yüzyıl Türk Edebiyatı (Nabi, Gevheri, Karacaoğlan, vb)
12 18. Yüzyıl Türk Edebiyatı (Nedim, Âşık Ömer, vb)
13 19. Yüzyıl Türk Edebiyatı (Erzurumlu Emrah, Dadaloğlu, Yenişehirli Avni, Enderunlu Vasıf vb)
14 20. Yüzyıl Türk Edebiyatı
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Köprülü, Fuat(1920-21) History of Turkish Literature 1,2.İstanbul.
Karaalioğlu, S.Kemal(1980) History of Turkish Literature, Cilt 1.2.3.4. İstanbul
Genç, İlhan (2011) Introduction to Old Turkish Literature, Cilt 1, İzmir
Kocatürk,V. Mahir (1970) History of Great Turkish Literature, Ankara
Mengi, Mine ( 2003) Old Turkish Literature, Ankara
Banarlı, N.S. 1983; History of Illustrated Turkish Literature, Ministry of Education Publications, İstanbul.
Dilçin C.( 1983) Örneklerle Türk Şiir Bilgisi. Ankara
Tunalı, İ. (1983). İfade Bilimi ve Genel Linguistik Olarak Estetik. İstanbul
Eagleton, T. (1990). Edebiyat Kuramı. (Çev. Esen Tarım). İstanbul
Karadağ, M. (2000). Edebiyat Bilgi ve Kuramları
Karaalioğlu, S.K. (1971). Edebiyat Akımları. İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Tartışma, Soru- Yanıt, Etkin Öğrenme. Proje

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIN Yıl içi Notu
2 YSS Yıl Sonu Notu
3 BNS Başarı Notu YIN * 0.40 + YSS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YIN * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 179

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.112323211
ÖK.211223211
ÖK.311213311
ÖK.411214311
ÖK.511314311