DERS ADI

: HEMŞİRELİKTE KLİNİK ÖĞRETİM İLKELERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5008 HEMŞİRELİKTE KLİNİK ÖĞRETİM İLKELERİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans
İç Hastaliklari Hemş Yüksek Lisans
Acil-Yoğun Bakim Hem. Yüksek Lisans
Onkoloji Hemşireliği Yüksek Lisans
Halk Sağ. Hemşire. Yüksek Lisans
Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Yüksek Lisans
Hemşirelik Esasları Yükseklisans
Cerrahi Hasta. Hemş. Yüksek Lisans
Doğ.Ve Kadın H.Hemş. Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşire. Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hemşirelik alanında yüksek lisans yapan akademik kadroda yer alacak öğrencilere kliniklerde ve öğrencilerle klinik eğitimlerinde kullanmaları gereken temel öğretim becerilerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik eğitimde yetişkin eğitimi ilkelerinin uygulamalarını tartışabilir.
2   Öğrenme kuramlarının klinikte uygulamalarına örnekler getirebilir.
3   Klinikteki eğitimlerde hedef geliştirme ve içerik planlamayı oluşturabilir.
4   Klinik eğitim ortamın özelliklerini karşılaştırabilir.
5   Hemşire eğiticide olması gereken özellikleri açıklayabilir.
6   Klinik eğitimde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri karşılaştırabilir.
7   Klinik yönlendiricilik ve öğrenci uyumunu açıklayabilir.
8   Klinikte yansıtıcı düşünmenin kullanımına ilişkin örnekler verebilir.
9   Klinik öğretimin planlanması ve yürütülmesini açıklayabilir.
10   Geribildirim ilkelerini ve önemini açıklayabilir.
11   Klinikte öğrenci değerlendirilmesinin yapılandırılmasını açıklayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Klinik Eğitimin Felsefesi
2 Klinik Eğitimin Çıktıları
3 Klinik Eğitim Akt. Hazırlanması
4 Klinik Eğitim Modelleri (Egitmenler ve öğrenciler için)
5 Klinik Eğitim ortamının özellikleri Hemşire eğitimcide olması gereken özellikler
6 Klinik Eğitim Süreci
7 Klinik öğrenme aktivitelerinin seçimi
8 Öğrenci merkezli eğitim aktiviteleri Ara sınav
9 Klinik simulasyon ve uzaktan eğitim
10 Vaka yöntemi, vaka çalışması, interdisipliner tartışma oturumları, tartışma ve klinik konferanslar
11 Yazılı görevler-Klinik değerlendirme ve puanlama (feedback)
12 Farklı bölümlerde klinik eğitim-Sunum Haftası (Reflection Feedback)
13 klinik değerlendirme
14 haftalık sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Catalano, J. T., TEACHING STUDENTS IN CLINICAL SETTING, Chapman and Hall, 1993, US.
DeYoung, S., TEACHING IN NURSING, Addison-Wesley Nursing, 1990.US.
Stengelhofen, J., TEACHİNG STUDENTS IN CLINICAL SETTINGS, Chapman&Hall, 1993,US.
Gaberson, K.B., Oermann M.H., CLİNİCAL TEACHİNG STRATEGİES İN NURSİNG, 2nd, 3rd, Edition. Springer, NY. 2010, US.
. Sönmez, V. ÖĞRETİM EL KİTABI, ANKARA, 1994.
2. Moore, K., (Çev. Nizamettin Kaya), ÖĞRETİM BECERİLERİ.
3 . Açıkgöz, K., ETKİLİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME, İZMİR, 1996,
1996.
4. Sabun, A., ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜRECİ, ANKARA, 2000.
5. Dönmezer, İ., EĞİTİM PSİKOLOJİSİ, İZMİR, 1997.
6. Kızıltepe, Z. ÖĞRETİŞİM, İSTANBUL, 2004.
7. Doğan, Hıfzı., EĞİTİMDE PROGRAM VE ÖĞRETİM TASARIMI, ANKARA, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartisma, refleksin, soru-cevap, vaka sunumu, literatür tarama,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Klinik alanda arastırma ve modellerin kullanılabilirliği literatur bilgisi ile yorumlaması ve gerçek yaşam örneklerinden giderek vakalarla paylaşması değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç.Dr. Şeyda Özbıçakçı
ozbicak@deu.edu.tr
24787

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 0
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Sunum Hazırlama 2 5 10
Ödev Hazırlama 2 5 10
diğer 2 7 14
Final Sınavına Hazırlık 2 3 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65555
ÖK.75
ÖK.855
ÖK.95
ÖK.1055
ÖK.1155