DERS ADI

: SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 5097 SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT NESLİHAN GÜNÜŞEN

Dersi Alan Birimler

İç Hastaliklari Hemş Yüksek Lisans
Acil-Yoğun Bakim Hem. Yüksek Lisans
Onkoloji Hemşireliği Yüksek Lisans
Halk Sağ. Hemşire. Yüksek Lisans
Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Yüksek Lisans
İş Sağlığı Hemş. Yüksek Lisans
Hemşirelik Esasları Yükseklisans
Cerrahi Hasta. Hemş. Yüksek Lisans
Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans
Doğ.Ve Kadın H.Hemş. Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşire. Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders sağlıklı, hasta bireyle ve grupla iletişimin temel ilkelerini, insan davranışlarının nedenlerinin anlaşılmasına yönelik teorileri, iletişimi etkileyen etmenleri, hemşirelikte iletişimin önemini kavrama ve profesyonel iletişim kurabilmenin yollarının öğrenilmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişimi etkileyen etmenleri açıklama
2   Kendini tanıma, değerleri ve iletişim özellikleri arasındaki ilişkiyi sorgulama
3   Çatışma çözüm yöntemlerini eleştirel tartışma
4   Çatışma yaşanan durumlarda iletişim becerilerini kullanma
5   Bireysel olarak etkili etkisiz iletişim özelliklerini ayırt etme
6   Profesyonel iletişim becerilerini kişilerarası ilişkilerde kullanma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma Ve Gereksinimlerin Belirlenmesi Kendini Tanıma
2 İletişim Engelleri-Kuramlar
3 Yükleme Kuramı
4 Patch Adams/ Film İzleme Ve Tartışma
5 Kişilerarası İlişkilerde Davranışlar Ve İletişim Biçimleri
6 Geribildirim Verme Ve Alma
7 Temel Görüşme Becerileri: Soru Sorma, Özetleme, Somutlaştırma, Sözsüz İletişim
8 Algı- Önyargı Ve Bilişsel Çarpıtmalar
9 Bilişsel çarpıtmalar uygulama
10 Sınav
11 Dinleme- Empati
12 Çatışma Yönetimi
13 Hasta Hemşire İletişimi
14 Durumlar:reflekşın Dersin Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA.
Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartısma, soru-cevap, vaka sunumu, kavram haritası, film izleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Sınavlarda; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.

Ögrencinin ödev/sunumlarında; durumları tanımlaması, analiz etmesi, planlaması, karar vermesi, girişimleri yürütmesi, değerlendirmesi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 412 47 79

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Final sınavına hazırlık 1 6 6
Vize sınavına hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555