DERS ADI

: PEDİATRİK PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5010 PEDİATRİK PALYATİF BAKIM HEMŞİRELİĞİ SEÇMELİ 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağ.Ve Has.Hem. Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, palyatif bakım amacını, felsefesini ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, çocuk ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini saptayabilmesi, palyatif bakım gereksinimi olan çocukta ağrı ve diğer semptomlara yönelik hemşirelik girişimlerini planlayabilmesi, çocuk ve ailesi ile iletişim kurabilmesi, ölmek üzere olan çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilmesi, yas sürecinde olan ailenin bakımını planlayabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Palyatif bakımın amacını, ilkelerini, hemşirenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
2   Çocukta görülecek fiziksel semptomların fizyopatolojisi açıklayabilme
3   Çocuk ve ailesinin rahatlığını sürdürecek hemşirelik bakımını kanıta dayalı bilgileri kullanarak planlayabilme ve yürütebilme
4   Çocuk ve ailesinin evde bakımını planlayabilme ve danışmanlık yapabilme
5   Ölmek üzere olan çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilme ve yürütebilme
6   Çocuğunu kaybeden aileye yas sürecinde destek sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Palyatif Bakımın amacı, tanımı ve ilkeleri -
2 Ülkemizde palyatif bakım ve palyatif bakım hemşireliğinin durumu -
3 Nötropenisi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
4 Ağrısı olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
5 Beslenme bozukluğu olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
6 Bulantı- kusması olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
7 Konstipasyon ve diyaresi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
8 Yorgunluğu olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
9 Dispnesi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı -
10 Palyatif bakım alan çocuğun evde bakımı -
11 Çocuğun evde bakımında yaşanan sorunlar ve Aile yükü -
12 Çocuğun spritüel bakımı -
13 Ölmek üzere olan çocuğun bakımı İyi ölüm/ huzurlu ölüm kavramı, Ölüm sırasında ve sonrasında çocuğun bakımı -
14 Yas süreci ve yas sürecindeki aileye hemşirelik yaklaşımı -

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brown R.T., Comprehensive Handbook of Childhood Cancer and Sickle Cell Disease: A Biopsychosocial Approach, Oxford University Press, 2006.
Gibson F., Soanes L. Children and Young People. John Wiley Sons Ltd., 2008.
Foley K.M., Gelband H. Improving Palliative Care For Cancer, National Academy Press (2001).
Pizzo P.A., Poplack D.G., Principles and Practice of Pediatric Oncology, 6th Ed, Lippincott, Williams&Wilkins, (2001)
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara, (2004)
Keene N, Hobbie W, Ruccione K. Childhood Cancer Survivors: A Practical Guide to Your Future (Childhood Cancer Guides), 2nd Ed, Patient Centered Guides, (2006).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta İçi Her Gün
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 4 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 6 90
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 254

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.5
ÖK.6